مطالبه مردمی: حقوق هیات علمی وزارت علوم را با وزارت بهداشت برابر کنید

گروه اجتماعی الف،   3971015174 ۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

جمعی از اساتید هیات علمی وزارت علوم با ثبت مطالبه خود در سامانه مطالبه گری دیده بان شفافیت و عدالت از دولت و مجلس شورای اسلامی خواستند تا نسبت به همسان سازی حقوق اعضای هیات علمی این وزارتخانه و وزارت بهداشت اقدامات لازم صورت پذیرد.

به گزارش الف، با توجه به اینکه اعضای هیات علمی دانشگاه ها یکی از عوامل اصلی و مهم بخش آموزشی کشور هستند و در واقع عمل و کارکرد آنها تاثیر بسزایی در پیشرفت و افزایش کیفیت آموزش عالی دارد،متاسفانه حقوق و مزایایی که به این افراد تعلق می گیرد،  منصفانه نیست و موجب تحقیر شان و جایگاه آنان می شود.

در واقع یکی از عواملی که می تواند باعث افزایش ارتقای کیفی اعضای هیات علمی و نائل شدن به اهداف توسعه علمی کشور شود، فراهم کردن شرایط اقتصادی مناسب برای این گروه می باشد.

جلوگیری از کاهش های قدرت خرید سالانه با افزایش حقوق سالانه متناسب با تورم و یکسان سازی حقوق هیات علمی وزارت علوم با بهداشت از خواسته های برحق آنان است.

ما اعضای هیات علمی وزارت علوم از مجموعه دولت ، سازمان برنامه و بودجه و نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی درخواست داریم با افزایش و همسان سازی حقوق هیات علمی به پیشرفت کشور کمک نمایند.

این مطالبه هم اکنون در کانال دیده بان فعال است.

سامانه هوشمند دیده بان شفافیت و عدالت به آدرس @DaadRobot در تلگرام برای ثبت مطالبات شهروندان و جمع آوری امضا برای هر مطالبه توسط خود شهروندان راه اندازی شده و دیده بان شفافیت و عدالت هر هفته مطالبه با بالاترین امضاء را کتبا از مسئول مربوطه درخواست و نتیجه را پیگیری خواهدکرد.

برای امضای این مطالبه، در پیام رسان تلگرام به نشانی زیر مراجعه کنید:

https://t.me/didebanShafafiat/1827