عراقچی از اتمام کار کمیته آب میان ایران و افغانستان خبر داد

گروه جهان الف،   3971015171

معاون سیاسی وزیر خارجه ایران در دیدار با همتای افغانستانی خود گفت: موضوع آب که در یک کمیته جداگانه بررسی می‌شود از سوی طرف ایرانی به اتمام رسیده است.

به گزارش فارس، «سید عباس عراقچی» معاون سیاسی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران با «ادریس زمان» در سفر خود به کابل امروز (شنبه)، با همتای افغانستانی خود دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار بر روی موضوعات دوجانبه مهمی مانند، چگونگی پیشرفت‌ها در فعالیت‌های پنج کمیته مشترک و همچنین پروسه صلح بحث و رایزنی صورت گرفت. در ابتدای این دیدار، طرفین بر اهمیت تقویت مناسبات دوجانبه، با تاکید بر مشورت‌های پیشرفته سیاسی تاکید کردند.

همچنین پیشرفت‌ها در خصوص فعالیت‌های مربوط به هر دوطرف در چارچوب کمیته‌های مختلف مورد بررسی قرار گرفت.

در این دیدار، عراقچی از اتمام کار کمیته پنجگانه از سوی ایران، پیرامون موضوع آب، که در قالب یک کمیته جداگانه بر روی آن کار صورت گرفته است، خبر داد. وی همچنین گفت که «مسئله آب یک موضوع مورد نزاع نبوده بلکه یک موضوعی است که به همکاری نیاز دارد».

همچنین آغاز به‌کار یک کمیته مشترک در خصوص همکاری‌های اقتصادی و ترانزیت در آینده نزدیک، به توافق طرفین رسید.

روند صلح، چگونگی پیشرفت‌ها در این زمینه و همچنین «نقشه راه صلح» که از سوی رییس‌جمهور افغانستان در کنفرانس ژنو مطرح شد، از دیگر موضوعات مورد بحث معاونان سیاسی وزرای خارجه ایران و افغانستان بود.

در این دیدار که امروز انجام شد، دو طرف بر اهمیت روند صلح به رهبری و مالکیت افغان‌ها تاکید کردند.

روابط دوجانبه میان افغانستان و ایران از سوی کمیته‌های کاری مشترک جداگانه در قالب موضوعاتی چون «امنیت و دفاع»، «اقتصاد و ترانزیت»، «فرهنگ»، «آب» و «مهاجرین» مورد بحث و بررسی قرار گرفتند.

به گزارش فارس، «عباس عراقچی» معاون سیاسی وزیر خارجه ایران در دومین سفر خود طی 3 ماه گذشته، امروز برای گفت‌وگو با مقامات افغانستان وارد کابل شد.

معاون وزارت خارجه ایران در دیدار رییس‌جمهور افغانستان، در خصوص دیدار اخیر مقامات ایرانی با طالبان گزارشی را ارائه کرد و بر تعهد دولت ایران به اصل رهبری و مالکیت حکومت افغانستان در تداوم روند صلح، تاکید کرد.

عراقچی همچنین در دیدار با عبدالله، حمایت ایران را از روند مردم‌سالاری و برگزاری انتخابات در افغانستان ابراز داشت و ضمن بااهمیت‌خواندن میزان مبادلات تجاری میان 2 کشور خواهان افزایش روابط و داد و ستد اقتصادی میان ایران و افغانستان شد.