اولین خطابه حاج‌علی‌اکبری در نمازجمعه: غرب آسیا به خاطر مقاومت ملّت ایران به گورستان آرزوهای آمریکایی تبدیل شد

گروه سیاسی الف،   3971014072 ۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

امام‌جمعه موقّت تهران بر کیفیت‌بخشی به نمازجمعه تاکید کرد و گفت: باید نمازجمعه را بهتر از همه سال‌ها برگزار کنیم. نیاز به یک نمازجمعه باشکوه و با صلابت و شیرین بیشتر از همیشه احساس می‌شود.

اولین خطابه حاج‌علی‌اکبری در نمازجمعه: غرب آسیا به خاطر مقاومت ملّت ایران به گورستان آرزوهای آمریکایی تبدیل شد

به گزارش فارس، حجّت‌الاسلام محمّدجواد حاج‌علی‌اکبری در خطبه‌های نمازجمعه امروز(۱۴ دی‌ماه) تهران با اشاره به عظمت روز جمعه، نمازجمعه را «حجّ هفتگی» خواند و گفت: حضور در نمازجمعه، به برادران و خواهران دینی نیرو می‌بخشد و آن‌ها را برای آغاز هفته‌ای دیگر آماده می‌کند.

امام‌جمعه موقّت تهران در خطبه دوم نمازجمعه با بیان اینکه تقوای الهی جلوه‌های گوناگونی دارد، یکی از روشن‌ترین جلوه‌های تقوا را وحدت دانست و گفت: معصوم می‌فرماید بر محور اسلام و قرآن و اهل‌بیت و ولایت گردهم باشید.

وی با اشاره به انتصاب خود به سمت امامت‌جمعه موقّت تهران گفت: بر خود فرض می‌دانم از رهبر عالیقدر و حکیم انقلاب به خاطر اعتماد به شاگرد کوچکشان صمیمانه تشکر کنم و امیدوارم به دعای رهبر عزیز و عالیقدر و شما برادران و خواهران در انجام این وظیفه مهم موفق باشم.

حاج‌علی‌اکبری ادامه داد: از کسانی که در این مدّت ابراز خوشحالی کردند، تشکر می‌کنم. همچنین کسانی که نگران شدند و  نقدی داشتند، تشکر می‌کنم و از این به بعد هم به نقد مشفقانه بیشتر احتیاج داریم.

وی با بیان اینکه امروز در آستانه چهل‌سالگی انقلاب وظیفه داریم مانند جان‌مان از نمازجمعه مراقبت کنیم، بر کیفیت‌بخشی به نمازجمعه تاکید کرد و گفت: باید نمازجمعه را بهتر از همه سال‌ها برگزار کنیم. نیاز به یک نمازجمعه باشکوه و با صلابت و شیرین بیشتر از همیشه احساس می‌شود.

امام‌جمعه موقّت تهران با بیان اینکه عزیزان نمازگزار از وجود میله‌های نمازجمعه خشنود نیستند، اظهار داشت: از ستاد نمازجمعه خواهش کردم و دوستان حفاظت هم محبت کردند و دو ردیف از موانع برداشته شد و بخش باقی مانده مورد نیاز است که نسبت به آن هم اصلاح دقیق‌تری خواهد داشت.

حاج‌علی‌اکبری افزود: نمازگزاران علاقه‌مند هستند محیط نمازجمعه دوستانه باشد و مسئولین عزیز هم چنین احساسی دارند و من می‌بینم که برخی از آن‌ها در بین جمعیت حضور دارند.

وی تصریح کرد: ان‌شاءالله هم فاصله‌ ظاهری و هم فاصله حقیقی بین مردم و مسئولین  برداشته شود و راه نهضت را پرشورتر از همیشه و با قوت بیشتر ادامه دهیم.

امام جمعه موقّت تهران با بیان اینکه حدود ۹۰۰ نمازجمعه در سراسر کشور برگزار می‌شود، بر لزوم پرشور مردم در نمازجمعه‌ تاکید کرد. 

حاج‌علی‌اکبری با بیان اینکه بهمن امسال باید حماسی‌تر از همیشه برگزار شود، اظهار داشت: حضور مردم در صحنه، باطل‌السحر فتنه‌ها خواهد بود و ملّت ایران، با حضور خود، همواره دشمنان را به خشم آورده است.

امام‌جمعه موقّت تهران با تاکید بر عنصر مقاومت، اظهار داشت: آنچه تا کنون به دست آورده‌ایم حاصل کیمیای مقاومت است. خدا به کسانی که پای پیمان بندگی می‌مانند بشارت می‌دهد و فرشتگان را برای بشارت آن‌ها می‌فرستد. 

«ملّت عزیز ما روزهای تلخ و سیاه تسلیم و سازش با مستکبران را هیچ‌وقت از یاد نخواهد برد. روزهایی که ملت تحقیر شد؛ روزهایی که عظمت ایران توسط حاکمان پلید به حراج گذاشته شد و روزهایی که آزادی در گوشه زندان‌ها ذبح می‌شد، فراموش‌شدنی نیست. روزهای وادادگی فرهنگی و هویتی ملّت را فراموش نمی‌کنیم. روزهای وابستگی و نوکری آمریکا و استکبار و روزهای دوستی با صهیونیست‌های پلید و تبهکار را از یاد نخواهیم برد».

وی ادامه داد: به یاد بیاوریم توّلد دوباره یک ملت را با پیروزی انقلاب. تولد دوباره یک ملّت با راهنمایی یک انسان الهی، آزاده، عارف، عبد صالح پروردگار متعال که نسخه نجات ملّت ایران از نص قرآن و عترت استخراج کرد و نقشه راه عزّت آن‌ها را در اختیارشان قرار داد.

به اعتقاد حاج‌علی‌اکبری، از روزی که ملّت به میدان آمد و جان خود را تقدیم کرد، روزهای عزّت شروع شد و امروز پس از چهل سال، به لطف پروردگار، ملّت عزیز ما میوه‌های شیرین این شجره طیبه را دارند می‌چشند.

امام‌جمعه موقّت تهران ادامه داد: آنچه ملّت عزیز ایران در این چهل سال دریافت کرد حاصل ایستادگی‌شان بود. الحمدلله بسیاری از آرزوها در پرتو این مقاومت مومنانه و همبستگی ایمانی محقق شده و جلوی چشم ماست. الحمدلله تا حد زیادی ملّت به استقلال در بخش‌های مختلف دست پیدا کرد. از آزادی در عالی‌ترین سطح خودش بهره‌مند شد و موفق شد نظامی متقاوت را مستقر کند.

وی با بیان اینکه ملّت ایران، مزد مقاوت دلیرانه خود را در عرصه‌های علمی، فرهنگی، اجتماعی و در ساخت بنیان‌های عظیم اقتصادی کشور دارد دریافت می‌کند، اظهار داشت:  ملّت دارد روی پاهای خود می‌ایستد و دشمنان،  برآمدن تمدّن جدید از شرق با پیام‌های تازه را دارند مشاهده می‌کنند.

حاج‌علی‌اکبری با بیان اینکه چهل سال ایستادگی در برابر انواع و اقسام توطئه‌ها، تحریم‌ها، فتنه‌ها و نفوذها باعث شد تا خدای متعال شهد پیروزی را به کام ملّت ایران بچشاند، به اوضاع منطقه و دنیای غرب اشاره کرد و افزود: اگر از این سو، تمدّنی در حال طلوع است، از آن سو تمدّن آمریکایی در حال افول است؛ نشانه‌های زیادی برای آن وجود دارد و فهرست بلندی است؛ امّا آنچه در زمان ما رخ می‌دهد، مثال‌زدنی است.

وی ادامه داد: ماجرای خروج زبونانه نیروهای آمریکا از منطقه مسئله کمی نیست. البته مواظب سایر توطئه‌ها هستیم ولی اصل خروج آن‌ها و بعد، حضور دزدکی رئیس‌جمهور عجیب و غریب آمریکا به عراق و سخنی که از سر حسرت گفت مبنی بر اینکه بعد از این همه هزینه باید با ترس و وحشت به عراق بیاییم، نشانه‌های مهمی است.

حاج‌علی‌اکبری با بیان اینکه آمریکایی‌ها به هر نقطه از جهان که می‌روند، جز نکبت و بدبختی چیزی برای مردم آن سرزمین به بار نمی‌آورند، گفت: کاش آن‌ها هیچ‌گاه به منطقه نیامده بودند و کاش زودتر رفته بودند.

وی ادامه داد: غرب آسیا به خاطر مقاومت ملّت ایران به گورستان آرزوهای آمریکایی تبدیل شد و به لطف خدا، رژیم صهیونیستی در برابر ملت ما روزهای سختی را پشت سر می‌گذارد و نصاب شکست آنها به دو روز رسیده است؛ این اتفاق کمی نیست. همچنین جبهه مقاومت به زنجیره طلایی مقاومت در منطقه تبدیل شده است؛ از حزب‌الله لبنان گرفته تا حشد الشعبی عراق و قوات الوطنی سوریه و انصارالله یمن و مقاومت مردمی در نیجریه و بحرین و ایستادگی مومنانه ملّت مظلوم و سلحشور یمن، زنجیره طلایی و سلسله الذهب را در منطقه تشکیل داده است؛ این‌ها حاصل مقاومت است.

امام‌جمعه موقّت تهران با بیان اینکه ملّت ایران در بخش‌های گوناگون در حال دریافت میوه‌های مقاومت است، تصریح کرد: باید بایستیم و مقاومت کنیم. بهمن امسال ان‌شاءالله بهمنی متفاوت و آکنده از دلبستگی و وفاداری ملّت ایران در سایه‌سار نظام مقدّس بر محور ولایت خواهد بود.

بخش پایانی نخستین خطبه‌های نمازجمعه حجّت‌الاسلام حاج‌علی‌اکبری، خطاب به مسئولان کشور بود: «مسئولین عزیز، با اعتماد به جوانان مومن و انقلابی، نسخه مقاومت را تکمیل کنند و میدان را برای جوانان نخبه و مهیای خدمت آماده کنند. امیدواریم در روزهای سختی که جامعه به خاطر تحریم‌ها و دشواری‌های اقتصادی تجربه می‌کند، مسئولان صبورانه و مهربانانه، مجاهدت را بیشتر کنند و توکل به خدا را افزایش دهند؛ همچنین  مهربانی‌شان با مردم را تقویت کنند. این امتحانی‌ است برای همه ما، و امیدواریم همه در این امتحان موفق شوند».