پیش‌بینی کاهش قیمت مسکن از نیمه بهمن

گروه اقتصادی الف،   3971012044

نائب رئیس اتحادیه مشاوران املاک با اشاره به کاهش ۶۷ درصدی معاملات طی آذرماه امسال در مقایسه با ماه مشابه سال گذشته گفت:‌ در نیمه زمستان امسال واحدهای بزرگ،‌ لوکس، لاکچری و بالای ۱۶۰ مترمربع با شکست قیمت ۲۵ درصدی مواجه خواهند شد.

حسام عقبایی در گفت‌وگو با تسنیم با تاکید بر این‌که در شرایط کنونی برای تولید مسکن و اشتغال نیازمند طرح‌های کارآمد هستیم، اظهار کرد:‌ پیش بینی می‌کنیم در حوزه خرید و فروش تا پایان سال 97 رکود عمیق تورمی حکم‌فرما شود.

وی با یادآوری این‌که در آذرماه امسال حجم معاملات نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 67 درصد کاهش یافته است، افزود:‌ یکی از مشکلات بخش مسکن در شرایط کنونی این است که معیار و سنجش مالکان برای اعلام قیمت‌ها، دلار است و همین دلیل نیز باعث افزایش 100 درصدی قیمت در این بخش شده است.

وی با اشاره به شکست قیمت 25 درصدی واحدهای بزرگ،‌ لوکس، لاکچری و مساحت بالای 160 مترمربع از نیمه زمستان امسال (اواسط بهمن)، تصریح کرد: با توجه به نبود توازن بین عرضه و تقاضا در واحدهای کوچک متراژ، احتمال شکست قیمت‌ها پایین است.

نائب رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک تاکید کرد:‌تا پایان تابستان 98 مسکن یک رکود عمیق خواهد داشت که این وضعیت با تغییر نرخ دلار رکود عمیق‌تر هم خواهد شد.