مقام سابق قطری: آیا در عربستان سعودی، کسی فکر هم می‌کند؟

گروه جهان الف،   3971011189

نخست وزیر اسبق قطر از رفتار دولت‌مردان سعودی با کشورش طی بیش از یک سال گذشته انتقاد کرد و گفت که ریاض هرچه در توان داشت علیه قطر استفاده کرد.

نخست وزیر اسبق قطر از رفتار دولت‌مردان سعودی با کشورش طی بیش از یک سال گذشته انتقاد کرد و گفت که ریاض هرچه در توان داشت علیه قطر استفاده کرد.


به گزارش  فارس،‌ «حمد بن جاسم بن جبر آل ثانی»، نخست وزیر اسبق دولت قطر دولت‌مردان سعودی را بی‌فکر و فاقد تعقل خواند.

او سه‌شنبه (۱۱ دی) طی رشته توییت‌هایی از سال میلادی گذشته و اتفاق‌هایی که افتاد سخن گفت و ابراز امیدواری کرد که سال میلادی جدید سال پر از خیر و پر از حکمت بوده و منافع کشورهای عربی خالصانه بازنگری شود.

او همچنین ابراز امیدواری کرد که در سال جدید اشتباه‌ها اصلاح شود؛ چرا که این مسئله عیب نبوده و بازگشت به حقیقت «فضیلت» است.

بن جاسم در مورد تحریم کشورش از سوی کشورهای محور سعودی نیز گفت که مقام‌های قطری به رغم اینکه از سرزنش و اهانت کردن به سعودی‌ها دوری جسته‌اند ولی در مقابل، آن‌ها در تحقیر و سرزنش رهبران و مردم قطری چیزی کم نگذاشتند.

او گفت که قطر اهانت‌های سعودی را فراموش نخواهد کرد؛ چرا که اگر قطری‌ها همانند سعودی‌ها رفتار می‌کردند، ریاض پیش همه این اهانت‌ها را در بوق و کرنا می‌کرد.

نخست وزیر اسبق قطر ادعاهای سعودی‌ها در حق کشورش را باطل خواند و نوشت: «حال سوال این است، آیا در کشور برادر، عربستان سعودی، کسی [اصلا] فکر می‌کند»؟

نزدیک به ۱۹ ماه است که کشورهای عربستان سعودی، مصر، امارات متحده عربی و بحرین، قطر را به حمایت مالی از تروریسم متهم کرده و تحریم‌های اقتصادی علیه آن وضع کرده‌اند.