۱۵ میلیون ایرانی، فاقد کارت ملی هوشمند!

گروه اجتماعی الف،   3971011114

معاون فناوری اطلاعات سازمان ثبت احوال گفت: با ایجاد سامانه ثبت تغییر نشانی محل سکونت در سازمان ثبت احوال، هموطنان ۲۰ روز مهلت دارند که تغییرات را اطلاع دهند.

به گزارش مهر، حمید پارسایی گفت: سامانه‌ای با عنوان ثبت تغییر نشانی محل سکونت در سازمان ثبت احوال ایجاد شده و به هموطنانی که نشانی آن‌ها تغییر کرده و یا تغییر خواهد کرد ۲۰ روز مهلت داده ایم که برای ثبت تغییر نشانی خود اقدام کنند.

معاون فناوری اطلاعات سازمان ثبت احوال با اشاره به اینکه این اقدام در جهت به روز کردن نشانی محل سکونت شهروندان راه اندازی شده است تاکید کرد: متقاضیان می‌توانند از طریق سامانه ncr.ir یا sabteahval.ir تغییرات را اعلام و ثبت کنند.

وی گفت: با توجه به اینکه به سمت دولت الکترونیک حرکت می‌کنیم بعد از دو ساعت از ثبت اطلاعات در سامانه، تمامی دستگاه‌های متصل به پایگاه جمعیتی سازمان ثبت احوال از این نشانی جدید استفاده خواهند کرد و نیازی به این نیست که در هر مراجعه به سازمانی فرم‌های کاغذی را پر کنند.

پارسایی گفت: چنانچه فردی تغییرات محل سکونت خود را اطلاع ندهد برای دریافت خدمات به مشکل بر می‌خورد و از این پس شماره ملی و ادرس افراد به تمامی دستگاه‌ها اطلاع داده می‌شود.

وی همچنین اظهار داشت: باتوجه به اینکه سرشماری که در حال حاضر وجود دارد زمان بر و هزینه بر است و خیلی هم دقیق نیست از این پس این سامانه در شناسایی جمعیت و مهاجرت‌ها کمک خواهد کرد و هر لحظه که مدیران اراده کنند می‌توانند آمار جمعیتی را به تفکیک شهر، روستا و دهستان و ... داشته باشند.

معاون فناوری اطلاعات سازمان ثبت احوال کشور در مورد کارت‌های هوشمند نیز گفت: ۳ میلیون نفر تا خرداد ماه امسال برای دریافت کارت‌های هوشمند ثبت نام کرده، اما بدلیل تحریم کارت‌های آن‌ها چاپ نشد که چاپخانه دولتی قرار است تا پایان سال کارت‌های این افراد را چاپ و آماده کند.

وی با اشاره به اینکه ۱۰ تا ۱۵ میلیون نفر از افراد واجد شرایط هنوز کارت هوشمند ندارند، گفت: این افراد تازمانی که کارت‌های ملی شان اعتبار دارد می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند و بهتر است تا قبل از اتمام مهلت کارت‌ها برای ثبت نام کارت هوشمند به دفاتر مراجعه کنند.