سخنگوی پنتاگون هم استعفا داد

گروه جهان الف،   3971011007

با پایان ماموریت «جیمز متیس» به عنوان وزیر دفاع آمریکا، دوشنبه شب سخنگوی پنتاگون هم اعلام کرد که از سمت خود کناره‌گیری می‌کند.

به گزارش فارس، روز پایانی سال ۲۰۱۸ هم برای دولت آمریکا با استعفای یک مقام دیگر همراه شد. این بار «دانا وایت» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا بود که اعلام کرد از سمتش کناره‌گیری می‌کند.

استعفای وایت همان روزی اعلام شده که ماموریت «جیمز متیس» به عنوان وزیر دفاع آمریکا رسما به پایان رسید. متیس که به دلیل اختلاف نظر با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا از سمتش استعفا داده، قرار بود اسفند ماه پنتاگون را ترک کند، اما ترامپ در واکنش به تمجید گسترده رسانه‌ها از این ژنرال بازنشسته، اعلام کرد که جایگزین موقت متیس از نخستین روز سال ۲۰۱۹ کارش را آغاز می‌کند.

وایت بامداد سه‌شنبه (به وقت تهران) در توییتر نوشت: «از فرصتی که این دولت برای خدمت در کنار ژنرال متیس، نظامیان و کارمندان غیرنظامی... در اختیار من قرار داد، سپاسگزارم. برای من مایه افتخار و مباهات بود.»

در دو سالی که از دولت ترامپ می‌گذرد، ده‌ها مقام ارشد، از جمله بسیاری از اعضای کابینه، از سمت خود کناره‌گیری کرده‌اند، تا جایی که بسیاری از افرادی که در عکس‌های روزهای نخست دولت ترامپ حضور داشته‌اند، اکنون یا از سمتشان کنار رفته‌اند یا اخراج شده‌اند.

در چند ماه اخیر گمانه‌زنی‌هایی در مورد احتمال کناره‌گیری متیس مطرح شده بود، اما این شایعات هر بار تکذیب می‌شد. با این وجود، ترامپ چندی قبل متیس را «یک دموکرات» خواند و اینکه احتمال دارد او روزی دولت را ترک کند، رد نکرد.

نهایتا متیس دو هفته پیش، به دلیل آنچه که رسانه‌ها اختلاف نظر با ترامپ در مورد سوریه خوانده‌اند، با انتشار نامه‌ای سرگشاده و انتقادی، استعفا داد. «برت مک‌گورک» نماینده رئیس‌جمهور آمریکا در امور سوریه هم ساعتی بعد از متیس، از سمتش کناره‌گیری کرد. گفته می‌شود که ممکن است شمار دیگری از مقام‌های پنتاگون دولت ترامپ را ترک کنند.