آغاز دور جدید "بارش برف و باران" از امروز

گروه اجتماعی الف،   3971009053

سازمان هواشناسی کشور با اعلام ورود سامانه‌ بارشی جدید از جنوب غرب و جنوب به کشور، دور جدید "بارش برف و باران" از امروز برای بسیاری از استان‌ها را پیش‌بینی کرد.

به گزارش الف، سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی از بعد از ظهر امروز یکشنبه  سامانه‌ای بارشی از جنوب غرب و جنوب  وارد کشور می‌شود و بارش باران همراه با وزش باد در برخی مناطق رعد و برق در استان‌های فارس، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد آغاز می‌شود.

در مناطق مرتفع و کوهستانی بارش به صورت برف است.

فردا روز دوشنبه این سامانه تقویت شده و علاوه بر مناطق ذکر شده در غرب خلیج فارس، استان چهارمحال و بختیاری، جنوب شرق لرستان‌، مناطقی از خوزستان، بتدریج استان‌های کرمان،  مناطقی از استان یزد، خراسان جنوبی و هرمزگان، جنوب خراسان رضوی و مناطقی از استان سیستان و بلوچستان  را  تحت تاثیر قرار می‌دهد.

بر این اساس وضع هوا در  استانهای تحت تاثیر این سامانه به شرح زیر پیش‌بینی می‌شود:

دوشنبه 97/10/10 : بارش باران و احتمال آبگرفتگی معابر شهری و روستایی و جاده‌ها در استان‌های بوشهر، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، نیمه غربی استان کرمان و غرب خلیج فارس.

همچنین  در مسیرهای کوهستانی  استانهای کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، جنوب شرق لرستان، ارتفاعات و مناطق کوهستانی استان کرمان‌، بارش برف و اختلال در ترافیک جاده‌ای به سبب لغزندگی و کاهش دید پیش‌بینی می‌شود.

از این رو توصیه می‌شود برای کاهش خسارات احتمالی، تمهیدات لازم از سوی هموطنان عزیز، مدیریت بحران و سازمانهای امدادی در نظر گرفته شود.