شیخ عیسی قاسم با آیت‌الله سیستانی دیدار کرد

گروه جهان الف،   3971007061 ۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

رهبر معنوی شیعیان بحرین و مرجع عالی‌قدر شیعیان عراق صبح امروز در نجف اشرف با یکدیگر دیدار کردند.

شیخ عیسی قاسم با آیت‌الله سیستانی دیدار کرد

به گزارشخبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری الحشد، آیت‌الله سید علی سیستانی مرجع عالی‌قدر شیعیان عراق و آیت‌الله شیخ عیسی قاسم رهبر معنوی شیعیان بحرین صبح امروز جمعه در نجف اشرف با یکدیگر دیدار کردند.

سید «عمار حکیم» رهبر جریان حکمت ملی عراق  نیز دیروز در شهر نجف اشرف با آیت الله شیخ عیسی قاسم  رهبر معنوی شیعیان بحرین دیدار کرده بود.

سید عمار حکیم در این دیدار گفت که نجف اشرف شهر آیت الله عیسی قاسم است و آحاد ملت عراق محبت و احترام بسیاری برای ایشان قائل هستند.

همچنین قیس الخزعلی دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق عراق دیروز در حاشیه مراسم بزرگداشت آیت‌الله هاشمی شاهرودی که در عراق برگزار شده بود، به دیدار شیخ عیسی قاسم رفت.

این عضو الحشد الشعبی عراق در دیدار با عیسی قاسم ضمن خوش‌آمد گویی به او گفت که «به زودی با عزت و پیروزمندانه به میهن خود باز می‌گردید.»

آیت‌الله شیخ عیسی قاسم بیش از دو سال در محاصره نظامی رژیم آل خلیفه بود که تیرماه امسال و پس از ۱۴ ماه بازداشت خانگی و وخامت حالش سرانجام با موافقت پادشاه بحرین برای درمان بیماری‌اش به لندن منتقل شده بود.

از خرداد سال ۱۳۹۵ دولت بحرین پس از سلب تابعیت آیت‌الله عیسی قاسم، شهرک الدراز محل سکونت آیت‌الله را به محاصره خود درآورده و از سال گذشته نیز دادگاه بحرین وی را به بازداشت خانگی محکوم کرد که از آن زمان به بعد وضعیت جسمانی آیت‌الله وخیم شده و پس از انتقال به بیمارستان تحت عمل جراحی قرار گرفته بود.

وزارت کشور بحرین در ژوئن سال ۲۰۱۶، تابعیت شیخ عیسی قاسم را به اتهام «تلاش برای اختلاف‌افکنی در جامعه بحرین و تشویق جوانان به نقض قانون اساسی و ترویج فرقه‌گرایی» در این کشور سلب کرد که سبب اعتراض‌هایی در بحرین شد.