درباره استیضاح وزیر جهاد کشاورزی

ناصر ایمانی،   3971005070 ۲۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۷ تکراری یا غیرقابل انتشار
درباره استیضاح وزیر جهاد کشاورزی

مجلس شورای اسلامی در اولین جلسه آتی خود، استیضاح وزیر جهاد کشاورزی را در دستور کار دارد .آنچه موافقان و مخالفان آقای حجتی بر آن اذعان دارند ، عملکرد مثبت ایشان در زمینه تولید محصولات کشاورزی بالاخص محصولات استراتژیک مانند گندم وجو و دانه های  روغنی است. در زمینه عملکرد بازرگانی این وزارت خانه نیز باید به این نکته مهم توجه داشت که برخی ازاین تصمیمات و نتایج آن ، اساساً درحیطه اختیارات وزارت جهادکشاورزی نیست و یا تصمیمات مجموعه چندین دستگاه دولتی است و نمی توان تمامی این عملکرد ها را به وزارت جهادکشاورزی نسبت داد.

طبعاً قصد نداریم که از مجموع عملکرد آقای حجتی بعنوان وزیر جهاد کشاورزی دفاع مطلق نمائیم همچنانکه این قضیه در خصوص تمامی وزرای دیگر هم صادق است . اما باید به این نکته مهم توجه داشت که بیشترین تاثیر تحریم های ظالمانه بر کشورمان ، در حوزه وزارت جهاد کشاورزی رخ داده است زیرا در حوزه تامین غذای همه مردم کشور می باشد. لذا وزارت جهاد کشاورزی در حال حاضر ، سخت ترین روزهای خود را برای مقابله با تحریم ها سپری می کند.

تغییرات در حوزه مدیریت عالی این وزارت خانه درشرایط کنونی ، قطعاً موجب وقفه و تاخیر درفرآیند تصمیم سازی ها در این حوزه  خواهد شد که قابل جبران نخواهد بود .

از سوی دیگر باید در استیضاح وزرای دولت همواره به یک اصل مهم توجه کرد : "چه کسی میرود و چه کسی می آید" . بدون تردید، نمی توان به عملکرد جایگزین آقای حجتی ( که احتمالاً چند ماه بعد انتخاب می شود)خوش بین بود و وزیر بعدی را موفق تراز ایشان پیش بینی نمود. وزیری که حداکثر دو سال بیشتر تا پایان این دولت درمسند وزارت جهادکشاورزی نخواهدبود.