روسیه به انگلیس هشدار داد

گروه جهان الف،   3971001144

سخنگوی وزارت خارجه روسیه به مقامات لندن درباره ادامه اعمال فشارها بر خبرنگاران روس، از جمله کارشکنی در فعالیت آژانس خبری "اسپوتنیک" و شبکه تلویزیونی "راشا تودی" در انگلیس هشدار داد.

به گزارش تسنیم، به نقل از خبرگزاری «تاس»، "ماریا زاخارووا" سخنگوی رسمی وزارت امور خارجهروسیه اعلام کرد که دولت انگلیس دیگر بطور مستقیم و علنی با فعالیت برخی خبرنگاران روسی، از جمله آژانس خبری "اسپوتنیک" و شبکه تلویزیونی "راشا تودی" در این کشور مخالفت کرده، در حالیکه روسیه تا لحظه آخر به این اقدامات پاسخی نداده و تنها به هشدار در این‌باره اکتفا کرده است.

زاخارووا شب گذشته در یک برنامه تلویزیونی گفت: «صبر ما بی نهایت نخواهد بود. ما تا آخرین لحظه هم واکنشی به مخالفت مستقیم مقامات لندن با فعالیت خبرنگاران و شبکه‌های تلویزیونی روسی واکنش نشان نداده و تنها نسبت به ادامه این اقدامات هشدار دادیم. ولی ظاهرا اکنون زمان آن رسیده که به این برخوردها واکنش نشان دهیم.»

سخنگوی سفارت روسیه در لندن نیز روز جمعه در جمع خبرنگاران، تلاش شدید دولت انگلستان برای اعمال فشار بر شبکه تلویزیونی "راشا تودی" را نقض آشکار حقوق قانونی این شبکه برای پخش برنامه‌های خود در این کشور نامید و تاکید کرد که این شبکه تلویزیونی روسی برای بینندگان انگلیسی جایگزینی برای رسانه‌های گروهی این کشور برای دریافت اخبار شده است.