۱۰ خبر پربازدید هفته/ از ویدئوی توهین نماینده سراوان و انتصاب داماد رئیس‌جمهور تا افزایش قیمت خودرو و واکنش‌ها به احمدی‌نژاد

گروه سیاسی الف،   3970929068 ۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

اخبار پربازدید الف در هفته‌ای که گذشت در ادامه آمده است؛ برای مشاهده متن کامل خبر می توان بر روی عنوان خبر کلیک کرد تا در صفحه‌ای آن را مطالعه کرد.

۱۰ خبر پربازدید هفته/ از ویدئوی توهین نماینده سراوان و انتصاب داماد رئیس‌جمهور تا افزایش قیمت خودرو و واکنش‌ها به احمدی‌نژاد

۱- درباره کلیپ منتشر شده نماینده سراوان و چند نکته

توهین نماینده سراوان به کارمند گمرک و انتشار کلیپ آن واکنش زیادی در افکار عمومی برانگیخت. در این گزارش به چند و چون ماجرا و اتفاقات بعدی مرتبط با آن پرداختیم.

 

۲- ازغدی: انتقاد را سرکوب نکنید/ رهبری هم باید پاسخگوی اختیارات خودش باشد

حسن رحیم‌پور ازغدی، پیش از خطبه‌های نمازجمعه هفته گذشته تهران سخنرانی کرد. ازغدی در این سخنرانی انتقاداتی را به نهادها و دستگاه‌های مختلف وارد کرد. ازغدی در بخشی از سخنانش از حوزه هم انتقاد کرد و گفت: مرجعیت نمایشی و ارثی نیست حوزه محافظه کار و روحانیت بی درد، روحانیت شیعه علوی نیست.

 

۳- واکنش آیت‌الله مکارم شیرازی به اظهارات رحیم‌پور ازغدی در نماز جمعه تهران

آیت‌الله مکارم شیرازی از مراجع تقلید به انتقادات ازغدی از حوزه، واکنش نشان داد و گفت که عجیب است نمازجمعه ای که ائمه جمعه فرزندان حوزه هستند، پایگاهی برضد حوزه شود!

 

۴- واکنش روحانی به حکم معاونت دامادش در وزارت صنعت + واکنش وزیر صنعت به انتصاب داماد رئیس‌جمهور

در اوایل هفته خبر حکم وزیر صنعت برای داماد رئیس‌جمهور در رسانه‌های کشور پیچید. انتصابی که البته نهایتا به استعفای آن جناب منجر شد. واکنش وزیر صنعت به انتقادات از این انتصاب و واکنش رئیس‌جمهور به‌نقل از یک نماینده مجلس را می‌خوانیم.

 

۵- توضیحات سید احمد خاتمی درباره انتصاب دامادش در دولت روحانی

البته در این هفته خبر یک داماد دیگر هم مورد توجه قرار گرفت. خبر مسئولیت‌گرفتن داماد آیت‌الله سید احمد خاتمی در سازمان برنامه و بودجه با واکنش ایشان روبه‌رو شد.

 

۶- دولت زیر بار فرمول خودروسازان رفت و خودرو گران شد/  پراید ۳۳میلیون و ۷۰۰ هزار تومان؟

از ابتدای سال ۹۷ و بالا رفتن قیمت دلار زمزمه‌هایی مبنی بر افزایش قیمت خورد مطرح شده بود. این زمزمه‌ها در این هفتخ مقدمات واقعی‌شدن را طی کرد.

 

سفر محمود احمدی‌نژاد به صومعه‌سرا و دعوت از روحانی برای مناظره با واکنش‌های مختلفی روبه‌رو شد. دو خبر پربازدید که در واکنش به صحبت‌های احمدی‌نژاد مطرح شده را می‌خوانیم:

۷- خطر بازگشت پوپولیسم جدی است/ احمدی‌نژاد به دنبال بهره‌برداری به نفع خود است

۸- نوبخت در پاسخ به احمدی‌نژاد: امکان افزایش یارانه‌ها وجود ندارد/ فعلا باید بدهی‌های دولت قبل را بپردازیم

 

۹-احمد توکلی خطاب به وزیر اقتصاد: جلوی خصوصی سازی خسارت بار آلومینیوم المهدی را بگیرید

در چند ماه اخیر، اعتراضات کارگران هفت‌تپه و گروه ملی فولاد برای رسیدن به احقاق حقوقشان از مالکین خصوصی کارخانه، باعث شد این سوال در افکار عمومی پدید آید که آیا خصوصی‌سازی‌ها در کشور ضابطه‌مند است؟ یکی از موارد خصوصی‌سازی بی‌ضابطه، خصوصی‌سازی مجتمع آلومینیوم المهدی است. نامه توکلی در این زمینه خواندنی است.

 

۱۰- سرانجام قیمت بنزین و سناریوهای مختلف برای آن

قیمت دلار که بالا رفت باعث شد قیمت بنزین در کشور بسیار ارزان‌تر از کشورهای همسایه شود. این اختلاف قیمت موجب شد میزان قاچاق بنزین با افزایش شدیدی روبه‌رو شود. برخی از کارشناسان بر این باورند که حتما باید برای این مسئله فکری کرد. این مقاله به بررسی این مسئله می‌پردازد.