ترامپ: وقت آن است که نیروهایمان از سوریه به خانه بازگردند

گروه جهان الف،   3970929063

رئیس‌جمهور آمریکا در یک پیام ویدئویی گفت داعش در سوریه شکست خورده و زمان آن است که نیروهای آمریکایی این کشور را ترک کنند.

ترامپ: وقت آن است که نیروهایمان از سوریه به خانه بازگردند

به گزارش فارس، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا روز پنج‌شنبه تایید کرد که قصد دارد نیروهای نظامی این کشور را از سوریه خارج کند، چراکه به گفته وی با شکست داعش دیگر آمریکا دلیلی برای حضور در سوریه ندارد.

شب گذشته رسانه‌های آمریکایی به نقل از مقام‌های پنتاگون اعلام کردند که ترامپ در اقدامی غیرمنتظره دستور داده تمام نیروهای نظامی آمریکا که به بهانه مبارزه با داعش در سوریه حضور داشتند، این کشور را ترک کنند. وی ساعتی بعد با انتشار یک توییت، تلویحا این خبر را تایید کرد.

وی صبح امروز هم در یک ویدئوی کوتاه این خبر را تایید کرد و گفت نیروهای آمریکایی به زودی سوریه را ترک می‌کنند. او گفت: «مدتی طولانی است که داریم در سوریه می‌جنگیم. من تقریبا دو سال است که رئیس‌جمهور هستم و ما واقعا این [نبرد] را تشدید کردیم. ما در برابر داعش پیروز شده‌ایم. ما آن‌ها را شکست دادیم، بد هم شکستشان دادیم و اراضی را از آن‌ها پس گرفتیم.»

ترامپ سپس افزود: «اکنون زمان آن است که نیروهایمان به خانه بازگردند.»

رئیس‌جمهور آمریکا با بیان اینکه نوشتن نامه و تماس گرفتن با خانواده‌های نظامیان آمریکایی کشته شده در جنگ سوریه او را آزرده‌خاطر می‌کند، گفت: «حالا ما پیروز شده‌ایم. زمان بازگشت است. آن‌ها دارند [برای بازگشت] آماده می‌شوند. به زودی آن‌ها را ملاقات می‌کنید. این‌ها قهرمان‌های بزرگ آمریکا هستند.»

او سپس این نظامیان را قهرمانان جهان خواند و مدعی شد که آن‌ها بوده‌اند که داعش را شکست داده‌اند. وی افزود: «پسران ما، دختران جوان ما، مردان ما، همه آن‌ها دارند بازمی‌گردند. الان دارند بازمی‌گردند. ما بردیم.»

تصمیم آمریکا برای خروج از سوریه در حالی اعلام شده که «جان بولتون» مشاور امنیت ملی آمریکا همین دو ماه پیش گفته بود حضور این کشور در سوریه نامحدود است و تا زمانی که «تهدید ایران» وجود داشته باشد، آمریکا در سوریه حضور خواهد داشت. «جیمز جفری» نماینده ترامپ در امور سوریه هم دو هفته پیش تاکید کرد که این کشور قصد ندارد از سوریه خارج شود.

بنا بر اعلام پنتاگون، مقدمات خروج آمریکا از سوریه در جریان است و نیروهای این کشور ظرف ۶۰ تا ۱۰۰ روز آینده به طور کامل از سوریه خارج می‌شوند. اعلام این خبر با واکنش منفی گروهی از سناتورها و همچنین رسانه‌های دموکرات روبرو شده که مدعی هستند آمریکا با خروج از سوریه راه را برای افزایش نفوذ ایران و سوریه باز می‌کند.