«فروتن»، پدیده این روزهای کشتی ایران

گروه ورزشی الف،   3970929027

«عباس فروتن» آزادکار 18 ساله بابلی این روزها به پدیده کشتی ایران تبدیل شده و نوید ظهور یک کشتی گیر 97 کیلوگرم شش دانگ را برای تیم ملی می دهد.

به گزارش ایرنا ، این جوان مازندرانی در سال 2017 و در رقابت های قهرمانی نوجوانان آسیا در تایلند به مدال طلا دست یافت و چند ماه بعد و در پیکارهای جهانی نوجوانان جهان در آتن یونان به مدال نقره رسید.

وی همچنین در سال 2018 و با کشتی های جسورانه و قدرتمندانه خود، نامش را بر سر زبان ها انداخت. فروتن با کسب مدال طلای قهرمانی جوانان آسیا در دهلی نو شروع طوفانی خود را آغاز کرد و در مسابقات جوانان جهان در اسلواکی با کسب مدال طلا نوید ظهور یک کشتی گیر ششدانگ و قدرتمند را به کشتی ایران داد.

اما نکته قابل توجه «محسن کاوه» مربی سازنده تهرانی و سرمربی تیم بیمه رازی به این آزادکار جوان مازندرانی است که برای مسابقات لیگ او را به خدمت گرفت و در جریان مسابقات او را از وزن 92 و 97 کیلوگرم در مسابقات سنگین وزن برابر، آزادکاران مطرح 125 کیلوگرم قرار داد که او با کشتی های بسیار خوب خود، به اعتماد این مربی پاسخ داد.

حضور او در لیگ سبب شد تا کشتی گیری که بعد از مدال طلای جوانان جهان، تا یک سال دیگر برای حضور در مسابقات را سپری می کرد به نوعی احیا و به جامعه کشتی معرفی شود تا جایی که «غلامرضا محمدی» نیز پس از قبول مسوولیت سرمربیگری تیم ملی کشتی آزاد و در نخستین میدان خود فروتن را به همراه تیم منتخب ایران به رقابت های بین المللی الروسا روسیه برد.

فروتن در این مسابقات موفق شد همه حریفان ریز و درشت و روس خود را همچون مسابقات جهانی از پیش رو بر دارد. اما نکته قابل توجه برگزاری مسابقات سنگین وزن ها در همین جام الروسا بود که عباس فروتن یکبار دیگر توسط سرمربی تیم ملی در کنار یدالله محبی در مسابقات وزن 125 کیلوگرم حضور یافت و هر چند در یک مسابقه نتیجه را به محبی واگذار کرد اما این موضوع نشان داد که مربیان تیم ملی با توجه به فیزیک بدنی فروتن او را در قامت یک آزادکار 125 کیلوگرم در سال های آینده می بینند.

پنجمین دوره جام باشگاههای کشتی آزاد جهان هفته گذشته در شهر بابل برگزار شد که تیم بیمه رازی با پیروزی مقابل حریف ترکیه ای برای سومین مرتبه قهرمان شد.

فروتن در این مسابقات هر چند فرصتی برای خودنمایی نداشت، اما نتایج ماههای گذشته او «غلامرضا محمدی» را مجاب کرد که او را به اردوی تیم ملی بزرگسالان دعوت کند. نوع کشتی و جسارت این آزادکار بابلی همه را یاد کشتی های «عباس جدیدی» دارنده مدال طلای جهان و نقره المپیک می اندازد و حال باید منتظر قدرت نمایی این کشتی گیر جوان در سال های آینده باشیم.

وی امروز (پنج شنبه ) گفت: در جام باشگاه های جهان هر چند فرصت مبارزه نداشتم اما خوشحالم که به دلیل عملکرد خوبم، رضایت مربیان را جلب کرده ام.

فروتن خاطرنشان کرد: جام باشگاه های کشتی آزاد جهان از سطح فنی نسبتا خوبی برخوردار بود و دوست داشتم کشتی گیران روسیه و آمریکا نیز حضور پیدا می کردند تا هیجان رقابت ها هم بالا می رفت. با این حال شرایط مسابقات خوب بود و تیم بیمه رازی توانست برای سومین مرتبه قهرمان جام باشگاههای جهان شود.

وی در خصوص اینکه آیا می تواند در وزن 125 کیلوگرم کشتی بگیرد یا نه؟ گفت: با توجه به وزن بدنم فعلا شرایط حضور در وزن 125 کیلوگرم را ندارم. برای تغییر وزن به مرور باید وزن بدنم را به 110 و یا بیشتر برسانم تا در آینده توانایی رویارویی با کشتی گیران این وزن را داشته باشم.

این آزادکار مازندرانی در پاسخ به این مطلب که نوع کشتی او سبب شده همه او را با «عباس جدیدی» مقایسه کنند، گفت: مردم همیشه به من لطف دارند و به «عباس جدیدی» نیز ارادت خاصی دارم اما من عباس فروتن هستم.

فروتن در مورد دعوت خود به اردوی تیم ملی نیز افزود: سرمربی تیم ملی مرا برای کسب آمادگی و تجربه برای سال های آینده دعوت کرده و امیدوارم که بتوانم در ادامه پاسخ اعتماد او را بدهم.

وی در پایان این گفت و گو در خصوص اینکه آیا به بازیهای المپیک هم فکر می کند یا خیر، اظهار داشت: حضور در المپیک رویای هر ورزشکاری است و من نیز امیدوارم روزی قهرمان المپیک شوم.