پرداخت هزار و 100 میلیارد تومان حقوق مازاد در طول سال به کارکنان ایران‌خودرو و سایپا

گروه اقتصادی الف،   3970925173 ۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

عضو هیات رئیسه کمیسیون اصل 90 مجلس گفت: حدود هزار و 100 میلیارد تومان حقوق مازاددر طول سال به کارکنان سایپا و ایران‌خودرو پرداخت می‌شود که این موضوع در جلسه امروز کمیسیون اصل 90با حضور مدیران عامل این دو کشور مطرح شد.

پرداخت هزار و 100 میلیارد تومان حقوق مازاد در طول سال به کارکنان ایران‌خودرو و سایپا

امیر خجسته نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به نشست امروز کمیسیون اصل 90، مجلس گفت: در جلسه امروز موضوع قیمت و کیفیت خودروهای تولید داخل با حضور وزیر صنعت، مدیران عامل سایپا و ایران‌‌خودرو و معاون حقوق رئیس‌جمهور و ... مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی افزود: وزیر صنعت در این جلسه عنوان کرد که تولید خودرو در کشور در رکود قرار گرفته و باید تدابیری اندیشیده شود که از این رکود خارج شود.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اصل 90 مجلس اظهار داشت: مدیرعامل ایران‌خودرو در این جلسه گفت ما به تمامی تعهدات‌مان در قبال مشتریان تا خرداد 97 عمل کرده‌ایم که این موضوع واکنش و مخالفت اعضای کمیسیون را در پی داشت.

خجسته خاطرنشان کرد: در این جلسه موضوع اعضای هیات مدیره شرکت‌های ایران‌خودرو و سایپا و شرکت‌های اقماری آنها نیز مورد بحث قرار گرفت و در این بخش در نهایت مقرر شد تا هر دو شرکت خودروسازی اسامی اعضای هیات مدیره خود و شرکت‌های اقماری‌شان را از فردا در سایت این دو شرکت خودروسازی منتشر کنند.

وی افزود: در جلسه امروز موضوع تعداد کارکنان این دو شرکت و حقوق دریافتی آنان نیز مطرح شد و عنوان شد که در این دو شرکت مجموعاً 95 هزار نفر نیرو مشغول به کار هستند که 26 هزار نفر آنها مازاد هستند.همچنین در طول سال هزار و 100 میلیارد تومان حقوق مازاد به کارکنان این دو شرکت پرداخت می‌شود و از مدیران‌عامل ایران‌خودرو و سایپا خواسته شد تا این مشکل را رفع کنند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اصل 90 مجلس اظهار داشت: همچنین در این جلسه مدیرعامل سایپا که ما در حال انجام تعهدات عقب‌مانده خود در قبال مشتریان هستیم و پس از جبران این عقب‌ماندگی انجام تعهدات این شرکت به روز خواهد شد.

خجسته در پایان خاطرنشان کرد: در این جلسه بر این نکته تاکید شد که شرکت‌های ایران‌خودرو و سایپا در مواردی که ثبت‌نام و اقدام به خرید خودرو پیش از گرانی قیمت دلار بوده خودرو به قیمت ماقبل گرانی به مردم تحویل داده شود و درباره بعد از گرانی قیمت دلار هم خودرو با قیمت تمام‌شده به مردم تحویل داده شود و نه 5 درصد زیر قیمت بازار که البته مدیران عامل این دو شرکت بر این نکته تاکید کردند که 5 درصد زیر قیمت بازار مدنظر باشد.