پردیس چه امکاناتی دارد

گزارش بازرگانی،   3970925098 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

پردیس از شهرهای تازه‌ساز اطراف تهران است که با هدف سرریز کردن جمعیت کلان‌شهرها ایجاد شد و حالا خودش روز به روز به سمت کلا‌ن شهر شدن پیش می‌رود و دائما رو به پیشرفت است. البته سرعت افزایش جمعیت این شهر با با روند احداث و ایجاد امکانات در آن چندان متناسب نبوده و امروز کمبود کتابخانه و امکانات فرهنگی از مشکلات عمده این شهر است.

امکانات و خدمات در پردیس

با این حال اگر به رهن آپارتمان در پردیس و سکونت در این شهر فکر می‌کنید، می‌توانید مطمئن باشید که به لحاظ امکانات و خدمات هیچ گونه مشکلی نخواهید داشت. پارک و بوستان، مراکز متعدد خرید، بازار میوه و تره‌بار بازار کلینیک و داروخانه شبانه‌روزی، خانه بهداشت، آتش‌نشانی، اورژانس، پلیس انتظامی، راهنمایی و رانندگی و.... در این شهر فعال هستند و پارک فناوری پردیس به عنوان مهمترین، بزرگترین و اولین پارک فناوری بین‌المللی ایران در مجاورت این شهر واقع شده است. پردیس سینما و فرهنگ‌سرا هم دارد و برای کلاس‌های فوق برنامه هم آموزشگاه زبان خارجی، کامپیوتر و ... موجود است.

اماکن ورزشی

مجتمع‌های آفتاب، خلیج فاس، زیتون، سپید، صدف و مروارید از مراکز تجاری شهر هستند. پردیس مجتمع ورزشی و زمین فوتبال استاندارد ( واقع در خیابان سوم خرداد در فاز یک) هم دارد اما امکانات ورزشی این شهر به نسبت جمعیت مناسب نیست البته اخیرا رئیس شورای شهر پردیس خبر داده که  یک سالن چند منظوره جدید ورزشی با ظرفیت دو هزار و ۵۰۰ صندلی و قابل ارتقا به ۳ هزار صندلی به زودی در این شهر احداث می‌شود. محل احداث مجموعه ورزشی جدید به مساحت ۱۰ هزار مترمربع در جنب بلوار شهید چمران شهر پردیس قرار دارد.

بازارچه محصولات زنان

در این شهر یک نمایشگاه دائمی دستاوردهای زنان هم راه‌اندازی شده که 16 غرفه دارد و در آن البسه، موادغذایی، داروهای گیاهی، ظروف آشپرخانه، تولیدات زینتی، نقاشی و گریم کودک، بادکنک‌آرایی و ... با قیمت مناسب عرضه می‌شود. جالب اینجاست که این بازار یک غرفه خیریه هم دارد که به‌واسطه آن شهروندان کمک‌های خود را به نیازمندان می‎‌رسانند. این بازارچه در ضلع شمالی بوستان شهریار و پذ محوطه موسسه فرهنگی هنری شهرداری پردیس قرار گرفته است.

تعداد زیادی از مجتمع‌های مسکونی پردیس از ابتدا مربوط به سازمان‌ها و دانشگاه‌ها بوده و بخش عمده بافت جمعیت شهر کارمندی و طبقه متوسط است. سکونت و رهن آپارتمان در پردیس به دلیل آرامش و شرایط آب و هوایی برای قشر بازنشسته گزینه‌های مطلوبی بوده اما با وجود دانشگاه پیام نور و دانشگاه آزاد، دانشجویان هم به سکونت در این شهر فکر می‌کنند. به ویژه آنکه هنوز خط مترو و احداث نشده و سفرهای بین شهری از پردیس تا حدودی مشکل است.

رهن آپارتمان در پردیس

آپارتمان 75 متری دو خوابه در فاز سه پردیس 75 میلیون تومان رهن کامل دارده می‌شود. پارکینگ، انباری، آسانسور و تراس از امکانات این آپارتمان است. این آپارتمان شخصی‌ساز است و به همین دلیل قیمتی بالاتر دارد. البته گفته می‌شود شکایت‌ها از کیفیت ساخت در فاز سه زیاد بوده و برخی از ساکنین به دلیل نم دادن یا ترکیدن لوله‌های آب هزینه‌های پنج تا 10 میلیون تومانی صرف کرده‌اند. به همین دلیل پیش از رهن آپارتمان در پردیس و انتخاب فاز مسکونی بهتر است درباره این موارد از ساکنان پرس‌وجو کنید.

برای رهن واحد 107 متری دوخوابه در فاز یک، با کف سرامیک و کابینت ام‌دی‌اف باید 67 میلیون تومان هزینه کرد. فازهای یک و دو در اختیار شهرداری پردیس قرار دارد و گفته می‌شود خدمات شهری مثل آسفالت معابر، فضای سبز، تعمیر اماکن عمومی و . . .  در این دو فاز با کیفیت قابل قبولی انجام شده است. در سایت دیوار به طور کلی تعداد آگهی‌های رهن آپارتمان نسبت به خرید و فروش بسیار پایین است و تقریبا تمام آگهی‌ها مربوط به آپارتمان‌های شخصی‌ساز هستند که امکانات بهتری نسبت به مسکن مهر دارند و به طور میانگین متری 800 تا 1 میلیون تومان رهن داده می‌شوند.v