روایت حاجی‌بابایی از جزئیات نشست فراکسیون نمایندگان ولایی وزیر راه: پروازهای چارتری خلاف است

گروه اقتصادی الف،   3970925087

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: وزیر راه عنوان کرد که پرواز چارتر خلاف است و اینجانب با اینگونه برنامه‌ریزی پروازی چارتری برخورد خواهم کرد و باید چارتر بسته شود. مگر برای کسی که مسافر خاص خود را داشته باشد.

وزیر راه: پروازهای چارتری خلاف است

حمیدرضا حاجی‌بابایی نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به نشست امروز فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت:‌ جلسه امروز فراکسیون با  حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی و معاونین وی برگزار شد.

وی افزود: در این جلسه ابتدا اعضای فراکسیون مسائل مختلف حوزه مسکن و راه‌سازی را مطرح کردند که از جمله مسائل مطرح شده توسط نمایندگان می‌توان به در دستور کار قرار گرفتن مسکن مهر و تکمیل پروژه‌های مسکن مهر و تکمیل هر چه سریع‌تر آن و همت لازم در جهت توسعه و ارتقاء خدمات ریلی به ویژه پروژه‌های قطارهای  حومه‌ای اشاره کرد.

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس اظهار داشت: رسیدگی به راه‌های روستایی با توجه به اعتبارات موجود که در بودجه هم توجه شده است. جذب منابع مالی به  عنوان یک ضرورت در جهت انجام پروژه‌های عمرانی، اصلاح پرداخت پیمانکاران که در حال حاضر به صورت اوراق و اسناد خزانه پرداخت می‌شود که قطعاً دولت آینده را بدهکار می‌کند،  از دیگر مسائل مطروحه توسط اعضای فراکسیون بود.

حاجی‌بابایی خاطرنشان کرد: همچنان نمایندگان به مسائل دیگری نیز اشاره کردند که از جمله آن، رسیدگی به مناطق حادثه‌خیز که برخی از این مناطق قتل‌گاه شده است، به طوریکه آمار تلفات جاده‌ای کشور غیرقابل قبول است. ضرورت تکمیل پروژه‌های عمرانی فعلی بدون شروع کردن پروژه‌های جدید، تهیه و ارائه طرح‌های لازم جهت تامین مالی و رفع موانع پیشرفت پروژه‌ها و تصویب آن در جلسات سران سه قوه است.

وی افزود: توجه لازم به خطوط ریلی و تکمیل اصلاح طر‌ح‌های موجود در دست اجرا، توجه به  حوزه راهسازی و مسکن برای مناطق محروم و مناطق مرزی از جمله سیستان و بلوچستان، ارائه برنامه مدون در حوزه مسکن و ارائه تصویری روشن از سیاست مسکن در‌ آینده از سوی نمایندگان در این نشست مطرح شد.

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس بیان داشت: نمایندگان همچنین عنوان کردند که با توجه به بدهی وزارت راه به پیمانکاران و اعتبارات مورد نیاز برای پروژه‌های جدید باید فکری جدید و مسیری نو را برای تامین اعتبارات پیش‌بینی کرد. برای منازل و مسکن‌های سازمانی هم باید فکری اساسی کرد.

حاجی‌بابایی خاطرنشان کرد:‌در ادامه این جلسه وزیر راه و شهرسازی گفت که داشتن رابطه‌ای منطقی، پایدار و سازنده وزارتخانه با مجلس از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و ما با کمک نمایندگان مردم همه توان خود را در جهت رضایت‌مندی شهروندان حرکت می‌کنیم  واین راهبرد و اولویت کار ما است.

وی گفت: حدود 200 میلیارد تومان پروژه‌های باقیمانده و در همین  حدود بدهی به پیمانکاران و ضرورت انجام پروژه‌های جدید شرایط منابع ما را کاملاً روشن می‌کند و باید برای این شرایط در بودجه سالانه اقداماتی صورت پذیرد. افزایش سرمایه در حوزه مسکن یک ضرورت حیاتی و ما در این زمینه طرح ارائه کردیم و حتماً پروژه‌های مسکن مهر را تکمیل خواهیم کرد.

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس اظهار داشت: اسلامی عنوان کرد که فروش خانه‌های سازمانی، فروش خانه‌های مسکن مهر به جای اجاره 99 ساله از جمله راه‌های تامین مالی است. در حوزه حمل و نقل صندوقی را به تصویب هیات محترم دولت رسانده‌ایم و راه‌های تامین اعتبارات این صندوق را پیش‌بینی کردیم که در بودجه سال 98 هم خواهد آمد.

حاجی‌بابایی خاطرنشان کرد: وزیر راه گفت که باید عدالت منطقه‌ای را در اجرای پروژه‌ها اعمال کنیم و این برنامه نیز آماده شده است. برای نقاط حادثه‌خیز نیز برنامه‌های عملیاتی را آغاز کردیم و حدود 3 هزار میلیارد تومان در این طرح پیش‌بینی اعتبار شده است. در زمینه تامین قیر مورد نیاز تکمیل پروژه‌هایی که زیرسازی آنها اقدامات مناسبی انجام شده و نیاز به آسفالت آنها تامین خواهد شد.

وی افزود: اسلامی همچنین افزود که در زمینه مسکن برنامه‌ای علمی، جامع و عملیاتی طراحی کرده‌ایم و برای هر یک از دهک‌های نیازمند مسکن، طرح مناسب خود آنها را پیش‌بینی کردیم که متناسب با نیازهای شهر به شهر کشور است. سرمایه‌گذاری در بافت فرسوده، شهرها از جمله طرح‌های مهم حوزه شهرسازی و مسکن است که سرمایه‌گذاری در این زمینه صورت گرفته است.

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس اظهار داشت: وزیر راه همچنین گفت که قطعاً در سال‌های 98 و 99، در حوزه مسکن شاهد تحرکات خوبی خواهیم بود و در هر شهر و منطقه‌ای که نیاز به ساخت مسکن باشد، حتماً طرح ساخت مسکن اجرا خواهد شد.

حاجی‌بابایی خاطرنشان کرد: وزیر راه عنوان کرد که در حوزه حمل و نقل بحث‌های مفصلی باید انجام شود، ناوگان مسافربری آسمانی، زمینی و دریایی نیازمند اصلاح، نوسازی و برنامه‌ریزی مدون است.

وی در پایان گفت: اسلامی اظهار داشت که پرواز چارتر خلاف است و اینجانب با اینگونه برنامه‌ریزی پروازی چارتری برخورد خواهیم کرد و باید چارتر بسته شود. مگر برای کسی که مسافر خاص خود را داشته باشد. خدمات ریلی یکی از مهمترین محورهای بحث ما است و پروژه تهران به ورامین و گرمسار یکی از مهمترین این پروژه‌ها است.