ترکان: در شرایط اقتصادی امروز، گروه‌های فقیر بیشتر شده‌اند

گروه اجتماعی الف،   3970924102 ۱۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس هیات مدیره شستا گفت: در حال حاضر به نظر می‌رسد گروه‌های فقیر و آسیب‌پذیر بیشتر شده‌اند.

ترکان: در شرایط اقتصادی امروز، گروه‌های فقیر بیشتر شده‌اند

به گزارش فارس، ترکان در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل شستا گفت: در شرایط اقتصادی  حاضر که تحریم‌ها را تجربه می‌کنیم، گروه‌های فقیر و آسیب‌پذیر بیشتر شده‌اند، اگر زمانی دو دهک آسیب‌پذیر بود، امروز شمار زیادی را می‌بینیم که هزینه‌های زندگی‌شان بیشتر شده است. 

وی ادامه داد: وزارت رفاه علاوه بر اینکه به دنبال تنظیم بازار کار است، باید از طریق سازمان‌های حمایتی مانند بهزیستی، آسیب‌های اجتماعی ناشی از این شرایط اقتصادی را جبران کند.

رئیس هیات مدیره شستا گفت: تامین اجتماعی ۴۲ میلیون نفر را تحت پوشش دارد و بار عمده بیمه برعهده وزارت رفاه است، هر چند که درمان با وزارت بهداشت است و این در حالی است که و زارت بهداشت درمان گرانتری دارد و شاید تامین اجتماعی بتواند این بار را سبک‌تر کرده و آرامش بیشتری را به جامعه تزریق کند. 

ترکان گفت:‌یک سوم از جمعیت تحت پوشش تامین اجتماعی متوجه خدمات درمانی و دوسوم متوجه بیمه است و درمانگری ما باید جدا از بیمه‌گری معرفی شود، کما اینکه پرداختن به حق و حقوق افراد در دوره‌های گذشته نیز با جدیت دنبال شده است تا آرامش جمعیت تحت پوشش حفظ شود. 

وی افزود: از مدیرعامل جدید شستا می‌خواهیم گزارشی آماده کند و بیان کند که امروز چه چیزی را تحویل گرفته است تا نقطه آغاز فعالیت‌ها مشخص شود، همچنین تدابیر وزیر رفاه را در زمینه عملکرد بهتر شستا پذیرا هستیم تا براساس آن برنامه عملیاتی خود را برنامه‌ریزی کنیم.