جنجال ضدانقلاب روی عکس آیت‌الله کاشانی + تصاویر

گروه سیاسی الف،   3970924076 ۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۹ تکراری یا غیرقابل انتشار

برخی از کانال‌های تلگرامی علی‌رغم شفاف‌سازی درباره تصویری از آیت‌الله کاشانی در اواخر عمرشان، هنوز به حاشیه‌سازی خود ادامه می‌دهند.

فارس نوشت: هفته گذشته چندشایعه پخش شد که یکی از این شایعات درباره تصویری از اواخر عمر آیت‌الله کاشانی بود که مدعی شدند سفیر انگلستان تا آخرین لحظات عمر وی در کنارش حضور داشته است.

هر چند که برخی رسانه‌ها به بررسی این شایعه پرداختند و ماجرای وقاعی مربوط به عکس را بیان کردند اما ظاهرا برخی از رسانه‌های ضدانقلاب بر ادامه دادن دروغ خود اصرار دارند.

واقعیت این است که فرد در تصویر «سر جفری هریسون» سفیر وقت انگلستان نیست و پروفسور «کولر» پزشک فرانسوی است که در حال معاینه آیت‌‌الله کاشانی (۱۳۴۰)  است.

وی به دعوت بازرگانان ایرانی به تهران آمده بود و در بیمارستان بازرگانان در خیابان ری دست آیت‌الله کاشانی را گرفته است.

در کنار وی دکتر منوچهری (شماره 2) پزشک بیمارستان مهر و دکتر سید محمد باقر کاشانی(شماره 3) فرزند آیت‌الله کاشانی نیز دیده می‌شود. 

تصویر زیر تصویر سر جفری هریسون،  سفیر وقت انگلستان در ایران در سال‌های ۱۹۵۸ تا ۱۹۶۳ است که تفاوتش با پزشک فرانسوی قابل تشخیص است.

سفیر وقت انگلستان در ایران

محمدرضا کائینی، تاریخ پژوه، هم در این رابطه نوشت: «در زمستان هزار وسیصد وچهل وهمزمان با تشدید بیماری آیت الله سید ابوالقاسم کاشانی وفقدان امکانات پزشکی در داخل، جمعی از بازاریان متدین و علاقمند به وی، نخست تصمیم گرفتند تا ایشان را برای معالجه به اروپا و نزد پروفسور کوولِر فرانسوی ببرند (آیت الله در واپسین سالیان حیات، با تنگنای مالی شدید مواجه وحتی به بقال و داروخانه‌چی محل بدهکار بود و استطاعت مالی چنین سفری را نداشت) بانیان این سفر چندی بعد با نظر به حال بیمار دریافتند که وی توانایی جسمی انجام این سفر را ندارد،لذا تصمیم گرفتند تا کوولِر را برای معاینه ایشان به تهران بیاورند.»

علیرغم تمام این روشنگری‌های تاریخی در خصوص این عکس، تعدادی از رسانه‌های ضدانقلاب همچنان بر انتساب تصویر پزشک فرانسوی به سفیر انگلستان اصرار می‌ورزند. به نظر می‌رسد این رسانه‌ها نیز به میزان منفور بودن انگلستان در چشم مردم ایران پی برده‌اند لذا جهت زیر سوال بردن آیت‌الله کاشانی و یا کسب وجهه برای انگلستان، تمام تلاش خود را به کار می‌گیرند تا رابطه‌ای هرچند خیالی بین آیت‌الله کاشانی و انگلستان ایجاد کنند.