رئیس اتحادیه طلا و جواهر: شب یلدا تاثیری در قیمت سکه و طلا ندارد

گروه اقتصادی الف،   3970924038 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس اتحادیه طلا و جواهر گفت: اطلاع رسانی اتحادیه یا فضای مجازی برای روشن شدن قیمت ها و شفاف شدن داد و ستدهاست نه خرید و فروش.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر: شب یلدا تاثیری در قیمت سکه و طلا ندارد

به گزارش تسنیم ، ابراهیم محمدولی رئیس اتحادیه طلا و جواهر گفت: قیمت طلا از روز گذشته در این پایگاه اطلاع رسانی اتحادیه طلا و جواهر اعلام می شود و قصد داریم اطلاع رسانی لحظه ای شود تا مردم راحت تر بتوانند تصمیم گیری کنند و اطلاعات اولیه ای از قیمت طلا و سکه داشته با شند.

 او افزود: صنعت طلا و جواهر دارای پایگاه اطلاع رسانی رسمی نبود که هدف از ایجاد این پایگاه اطلاع مردم از قیمت های روزانه و کاهش بارترافیک است تا اصناف نیز برای اطلاع از پرونده های صنفی به این پایگاه ورود کنند و تعامل بهتری با بازار انجام شود.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر درباره اشکالات سایت قبلی طلا و جواهر گفت: پایگاه قبلی منتسب و زیر مجموعه به اتحادیه نبود، 5 سال پیش این پایگاه تهیه شد که قرار شده بود اطلاعات صنفی به مجموعه صنعت طلا و جواهر ارائه شود اما اطلاعات این پایگاه تبلیغاتی از یک شرکت بود که اکنون تعطیل شده است.

محمد ولی در ادامه گفت: پایگاه اطلاع رسانی اتحادیه فقط قیمت ها و اطلاعات صنفی را اعلام می کند و هیچ خرید و فروشی در این پایگاه انجام نخواهد شد.

او افزود: راهکارها و پیشنهاداتی داده شده تا از خرید و فروش طلا در فضای مجازی جلوگیری شود.

محمدولی در ادامه گفت: خرید و فروش در فضای مجازی و پایگاه های اطلاع رسانی به نفع مردم و مجموعه اتحادیه طلا و جواهر نیست.

او افزود: از مسئولین تقاضا داریم فضاهای مجازی که خرید و فروش طلا را انجام می دهند ببندند، مردم نیز فعلا در فضای مجازی خرید و فروش طلا انجام ندهند.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر در ادامه گفت: ارز و طلا در قیمت گذاری مکمل هم هستند و ما هم مستثنی از بقیه کشورها نیستیم و اگر بتوانیم به آرامش برسیم به قیمت جهانی برخواهیم گشت، مناسبت ها قیمت طلا را تعیین نمی کند بلکه قیمت طلا فقط متاثر از انس جهانی و ارز است.

او افزود: وضعیتی که در سال 97 اتفاق افتاد در قیمت طلا تاثیر گذار بود اما برای اتحادیه طلا و جواهر و صنف طلا فقط گردش کاری و داد وستد مهم است و به دنبال ثبات در بازار و خرید و فروش بر اساس قدرت خرید مردم است. بنابراین از مردم تقاضا می شود که در خرید طلا فقط به سمت خرید مصنوعات طلا حرکت کنند و فقط طلا را از واحدهای صنفی دارای پروانه کسب خریداری کنند.

محمد کشتی‌آرای رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر هم گفت: اطلاع رسانی از طریق اتحادیه یا فضای مجازی برای روشن شدن قیمت ها و شفاف شدن داد و ستدهاست که فضای مجازی به کمک رسانه ها آمده است.

او گفت: نکته حائز اهمیت این است که بارها درباره خرید و فروش طلا در فضای مجاز هشدار داده ایم و این کار تخلف صنفی محسوب می شود. در فضای مجازی می توان تبلیغ کرد اما خرید و فروش به دلیل کنترل های تعیین عیار و قیمت مجاز نیست و نباید انجام شود.

اتحادیه بارها از رسانه ها و تریبون صدا و سیما اعلام کرده که خرید و فروش طلا در فضای مجازی مجاز نیست و برای هیچ شرکت و موسسه ای مجوز خرید و فروش در فضای مجازی و پایگاه اطلاع رسانی طلا و جواهر صادر نشده است.

او افزود: در خرید و فروش طلا داشتن فاکتور و سند خرید الزامی است بنابراین در فضای مجازی به دلیل نداشتن فاکتور طلا تبعات قانونی وجود دارد.

کشتی آرای در ادامه درباره سیر نزولی قیمت طلا گفت: آخرین قیمت سکه در روز پنج شنبه 3 میلیون و 620 هزار تومان بود که با کاهش  240 هزار تومانی در یک هفته 5 و 2 دهم درصد کاهش قیمت را نشان داد. هر گرم طلای 18 عیار نیز به رقم 317 هزار و 400 تومان رسید که با کاهش 31 هزار تومان در یک هفته، نشان دهنده 8/5 درصد کاهش قیمت بوده است اما اختلاف کاهش قیمتی سکه و گرم طلا بازهم حباب دارد که بانک مرکزی و مقامات انتظامی همچنان در جمع آوری واسطه ها همکاری دارند تا در قیمت طلا نیز به ثبات قیمت برسیم.

او درباره تاثیر شب یلدا بر قیمت طلا گفت: مناسبت ها در سال تاثیری در کاهش و افزایش قیمت طلا ندارد بلکهقیمت طلا متاثر از قیمت جهانی طلا و ارز است. قیمت طلا به بازارهای جهانی متصل است اما توزیع و عرضه سکه در اختیار بانک مرکزی است ممکن است در مقطعی به دلیل برابری عرضه و تقاضا تحت تاثیر قرار بگیرد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۶۷۶۲۰۸۰۹:۲۵:۴۰ ۱۳۹۷/۹/۲۴
اتفاقا خوب هم اثر دارد باید طلا فروخت تا هندونه و آجیل شب یلدا بخری
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین