ترامپ برای «جان کلی» جایگزین موقت معرفی کرد

گروه جهان الف،   3970924026

رئیس‌جمهور آمریکا «میک مولوینی» را به عنوان رئیس دفتر موقت خود و جایگزین «جان کلی» معرفی کرد که انتهای سال جاری کاخ سفید را ترک می‌کند.

به گزارش فارس، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا بامداد شنبه (به وقت تهران) «میک مولوینی» را به عنوان رئیس دفتر موقت خود معرفی کرد.

مولوینی جایگزین ژنرال «جان کلی» می‌شود که قرار است انتهای سال جاری میلادی، یعنی تا دو هفته دیگر، کاخ سفید را ترک کند.

ترامپ طبق معمول این خبر را تا در توییتر اعلام کرد و ضمنا از کلی، که گفته می‌شود در ماه‌های اخیر اختلافات گسترده‌ای با او داشته، تمجید و تشکر کرد.

مولوینی در حال حاضر ریاست دفتر مدیریت بودجه کاخ سفید را بر عهده دارد و تا همین چند وقت پیش هم سرپرست ادره حفاظت مالی مصرف‌کننده آمریکا بود.

ترامپ در مورد مولوینی نوشته است: «میک عملکرد فوق‌العاده‌ای در دولت داشته است. در حالی که به عظیم کردن دوباره آمریکا ادامه می‌دهیم، مشتاقم در این سمت جدید با او کار کنم.»

سمت رئیس دفتر ریاست‌جمهور یا همان رئیس کارکنان کاخ سفید سمتی است که به تایید سنا نیازی ندارد. با این وجود، مشخص نیست چرا ترامپ از مولوینی با عنوان سرپرست و رئیس دفتر «موقت» یاد کرده است. 

مولوینی سومین رئیس دفتر ترامپ است و در حالی عهده‌دار این سمت می‌شود که در روزهای گذشته چندین گزینه مد نظر ترامپ، از پذیرش این سمت خودداری کرده بودند.

خبرنگارهای آمریکایی فعال در شبکه‌های اجتماعی تصمیم ترامپ برای انتصاب یک رئیس دفتر موقت را نشانگر دشواری وی برای یافتن داوطلبی خارج از دولت، تفسیر کرده‌اند.

«آرون روپار» خبرنگار پایگاه «ووکس» آمریکا در این مورد نوشته است: «مولوینی اکنون مدیر دفتر مدیریت بودجه و همزمان رئیس کارکنان کاخ سفید است. او همین به تازگی دوره طولانی سرپرستی مدیریت ادره حفاظت مالی مصرف‌کننده آمریکا را به پایان رساند.»

وی افزود: «این نشانگر آن است که ترامپ نتوانسته فردی خارج از دولت را برای پذیرش سمت ریاست کارکنان کاخ سفید بیابد و نهایتا مجبور شده یک حرکت کم‌رمق انجام دهد. این اقدام، این برداشت را تقویت می‌کند که این کشتی در حال غرق شدن است.»

هرچند سمت رئیس دفتر جزء چارت سازمانی رسمی دولت نیست و سابقه آن به تنها چند دهه قبل بازمی‌گردد، اما شخصی که عهده‌دار این سمت باشد، در برنامه‌ریزی امور رئیس‌جمهور و انتصاب‌های کاخ سفید نقش مهمی دارد.