۱۰ خبر پربازدید هفته/ از سخنرانی رئیسی در دانشگاه و درخواست پرداخت حقوق کارگران به جای حقوق مدیران تا نظر مردم درباره افزایش قیمت خودرو و پنج اشتباه درباره دختران خیابان انقلاب

گروه سیاسی الف،   3970922100 ۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

اخبار پربازدید الف در هفته‌ای که گذشت در ادامه آمده است؛ برای مشاهده متن کامل خبر می توان بر روی عنوان خبر کلیک کرد تا در صفحه‌ای آن را مطالعه کرد.

۱۰ خبر پربازدید هفته/ از سخنرانی رئیسی در دانشگاه و درخواست پرداخت حقوق کارگران به جای حقوق مدیران تا نظر مردم درباره افزایش قیمت خودرو و پنج اشتباه درباره دختران خیابان انقلاب

۱- رئیسی: خدا رحم کرد من رئیس‌جمهور نشدم که دلار ۵ هزار تومان شود/ قالیباف نمی‌خواست کاندید شود

حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی به مناسبت روز دانشجو در دانشگاه شهید بهشتی حاضر شد و با دانشجویان گفت‌وگو کرد. سخنرانی رئیسی توجه رسانه‌ها را به خود جلب کرد؛ شاید چون اولین حضور سیاسی رئیسی پس از انتخابات سال گذشته بود.

 

۲- مشاور نوبخت: مشکلات اقتصاد ایران، داخلی است نه سیاست خارجی/ باید از نفت فاصله بگیریم و پایه‌های مالیاتی را افزایش دهیم

برخی از سیاستمداران کشورمان می‌گویند مشکلات اقتصادی کنونی به‌ سیاست خارجی مرتبط است و اگر ما روابطمان با قدرت‌های بزرگ را بهبود بخشیم، مشکلات اقتصادی رفع می‌شود. در این زمینه نظر محمد کردبچه مشاور رئیس سازمان برنامه و بودجه را جویا شدیم.

 

۳- سردار در تهران، شایعه دستگیری در دبی + تصاویر

درحالی برای چندمین بار شایعه‌ای درباره فرمانده سابق قرارگاه خاتم‌الانبیاء منتشر شد که وی نه تنها در دبی دستگیر نشده بلکه به عنوان «مشاور فرمانده کل سپاه در امور سازندگی» در کشور مشغول به فعالیت است.


۴- چرا همیشه کارگران، یک بار هم به مدیران و مسئولان حقوق ندهید

اگر سیستم اقتصادی که ایجاد شده حقوق نامتعارف، پاداش و مزایای آن چنانی برای مدیران و مقامات و مسئولان در نظر می گیرد و ماه تمام نشده فیش های چند ده میلونی آن ها واریز می شود اما کارگر برای دریافت حقوق 1 یا 2 میلیونی خود باید ماه ها و بلکه سال ها معطل بماند که آن هم مشخص نیست در نهایت پرداخت شود حتماً این رویه ایراد و اشکال جدی دارد و باید در آن بازنگری شود.


۵- از تزریق به ایرانیان در فرودگاه تفلیس تا دیپورت آنها به بهانه‌های واهی + عکس

جمعی از ایرانیانی که در هفته‌های اخیر از گرجستان دیپورت شده بودند، روز دوشنبه ۱۹ آذر ماه، مقابل سفارت این کشور در تهران تجمع کرده و با سفیر این کشور گفتگو کردند.

 

۶- واکنش کاربران توییتر به افزایش قیمت خودرونظر شما در مورد افزایش قیمت خودرو چیست؟

زمزمه‌های افزایش قیمت خودرو کم‌کم دارد رنگ و بوی حقیقت به خود می‌گیرد. نظر برخی از فعالان توییتر و نظر کاربران الف را دراین‌باره می‌خوانید.

 

۷- چه کسی اسلام را نمی‌فهمد آقای روحانی!

این روش و بازی حمله به منتقدان را قبلا در مورد برجام به کررات دیده‌ایم. اتهامات علیه منتقدان FATF وCFT نیز به مثابه تکرار همان بازی است؛ حمله به دغدغه‌های بخشی از جامعه بجای پاسخگویی و انداختن مشکلات فعلی و آینده به گردن منتقدان.

 

۸- کسی که الفبای اقتصاد را خوانده باشد، می‌داند که این راه حتی به ترکستان هم نمی‌رود

به علت ندانم‌کاری‌ها و سیاست‌های غلط بود که ابتدا ارز تک‌نرخی ۴۲۰۰ تومانی ابلاغ و اعلام شد و متعاقب آن، ۲۵۰ میلیارد دلار تقاضای خرید این ارز ثبت سفارش شد. این اتفاق حاکی از نادرست و غیر کارشناسی بودن سیاست فوق الذکر است.

 

۹- به بهانه شاپرک شجری‌زاده؛ پنج اشتباه درباره دختر خیابان انقلاب

دختر خیابان انقلاب دنبال اصلاح قانون نیست. اصلاح هر قانونی خوب یا بد، باید در همین کشور و به دست خود مردم صورت گیرد. راه اصلاح قانون، ایستادن مقابل قانون نیست. اصلاح قانون در خود قانون و از درون قانون است. 

 

۱۰- وعده ارزانی ۲۰ درصدی با FATF، پس از گرانی ۲۰۰ درصدی با برجام

رئیس‌جمهور دیروز در حالی که روند قانونی پیوستن یا نپیوستن به FATF در کشور جاری است، در رویکردی پوپولیستی وعده داد اگر به FATF بپیوندیم، ۲۰ درصد ارزانی می‌شود!