پایان سرقت‌های سریالی برادران مسلح

گروه حوادث الف،   3970919036 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

دو برادر سابقه دار که با بی‌سیم و اسلحه از مردم سرقت می‌کردند در یک تعقیب و گریز مسلحانه دستگیر شدند.

پایان سرقت‌های سریالی برادران مسلح

به‌گزارش «ایران»، ساعت 14:00 روز پنجشنبه 7 آذر مرد جوانی در حالی که دستبند به دست داشت به واحد گشت کلانتری 137 جنت آباد رفت و گفت از دست دو سارق مامورنما گریخته است.

این شخص پس از انتقال به کلانتری در اظهاراتش به ماموران عنوان کرد: سرنشینان یک خودروی سمند سفید در حالی که اسلحه و دستبند داشتند، در خیابان جنت آباد جلوی مرا گرفته و بدون نشان دادن کارت شناسایی خود را مامور معرفی کرده و در حالی که به دستانم دستبند می‌زدند مرا سوار ماشین کردند سپس گوشی تلفن همراه، کارت‌های بانک و پول‌های مرا گرفتند.وی در خصوص نحوه فرار خود از دست آنها گفت: وقتی مرا وادار کردند رمز عابر بانکم را به آنها بدهم در مقابل یک دستگاه خودپرداز توقف کرده تا رمز کارت عابر بانک را امتحان کنند؛ دیگر مطمئن شده بودم که آنها مامور نیستند و به همین علت در یک لحظه از فرصت استفاده کرده و در حالی که به دستانم دستبند زده شده بود از سمند پیاده شده و فرار کردم.
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع «سرقت مسلحانه در پوشش مامور»، پرونده برای ادامه رسیدگی در اختیار اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت و با انجام اقدامات ویژه پلیسی و تصاویر به‌دست آمده از دوربین‌های مداربسته بانک موفق به شناسایی یکی از مجرمان سابقه دار به‌نام امیر (34 ساله) شدند که پیش از این بارها به اتهام «سرقت تحت پوشش مامور» و «سرقت مسلحانه» دستگیر و روانه زندان شده بود و آخرین بار نیز به اتهام «آزار و اذیت جنسی» دستگیر و سال گذشته از زندان آزاد شده است.

کارآگاهان اداره یکم با انجام اقدامات پلیسی اطلاع پیدا کردند که برادر «امیر» به‌نام «حسام» (36 ساله) نیز یکی از مجرمان سابقه دار در زمینه سرقت داخل خودرو است.

در ادامه رسیدگی به پرونده و با شناسایی مخفیگاه این دو برادر در منطقه تهرانسر، کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی به این محل مراجعه کردند و در ساعت 10:00 روز شنبه موفق به دستگیری هر دو برادر شدند؛ در زمان دستگیری، دو برادر درحالی که با خودرو سواری سمند قصد خارج شدن از مخفیگاه خود را داشتند، با اطلاع از حضور پلیس قصد فرار داشتند که بلافاصله لاستیک خودرو آنها هدف گلوله قرار گرفت و هر دو نفر دستگیر شدند. در بازرسی از مخفیگاه متهمان، کارآگاهان موفق به کشف چندین پلاک دارای سابقه سرقت، چراغ گردان، یک قبضه اسلحه وینچستر، یک دستگاه موتورسیکلت ns مسروقه شدند. در بررسی سابقه موتورسیکلت مسروقه نیز مشخص شد که متهمان این موتورسیکلت را پس از شناسایی آن در سایت دیوار و تماس با فروشنده (مالک موتورسیکلت) به بهانه خرید و به شیوه مسلحانه در زمان قرار ملاقات با مالک آن سرقت کردند.

متهمان که هر دو نفرشان اعتیاد شدیدی به شیشه دارند، پس از دستگیری و انتقال به اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ به سرقت تحت پوشش ماموران همراه با تهدید سلاح گرم اعتراف کرده و در ادامه تحقیقات به سرقت‌های مشابه در مناطق مختلف شهر تهران بویژه در الهیه، محدوده اتوبان همت و... اعتراف کردند.

سرهنگ کارآگاه علی ولیپور گودرزی، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با اعتراف صریح متهمان به انجام سرقت‌های مشابه در مناطق مختلف شهر تهران، قرار قانونی از سوی بازپرس شعبه نهم دادسرای ناحیه 27 تهران صادر شد و متهمان برای ادامه تحقیقات و شناسایی دیگر جرایم ارتکابی در اختیار اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی قرار گرفتند.