عراق بازار اصلی کاشی و سرامیک ایران/ کاشی ما را ارزان می‎خرند

گروه اقتصادی الف،   3970919002

مدیر انجمن کاشی و سرامیک ایران با اعلام اینکه در حال حاضر قیمت پایه صادراتی هر متر مربع کاشی و سرامیک ۴ دلار است، گفت: قیمت فعلی بسیار بالاست و صادرکنندگان امکان اجرای تعهدات خود را ندارند.

بهنام عزیز زاده در گفت‌وگو با تسنیم ، با اشاره به اینکه تولیدکنندگان کاشی و سرامیک در حال حاضر علاوه بر پیگیری مشکلات تولید در درصدد اصلاح پایه صادراتی محصولات خود هستند، اظهار داشت: در سال‌های گذشته قیمت پایه صادراتی کاشی و سرامیک براساس قیمت روز دلار تعیین شده بود که امروز این نرخ منطقی نیست.

مدیر انجمن کاشی و سرامیک ایران با اعلام اینکه  در حال حاضر قیمت پایه صادراتی هر متر مربع کاشی و سرامیک 4 دلار است، افزود: در تلاشیم قیمت پایه صادراتی کاشی و سرامیک را متناسب با نرخ ارز بازار آزاد اصلاح کنیم زیرا قیمت فعلی بسیار بالا و صادرکنندگان امکان اجرای تعهدات خود را ندارند.

وی با بیان اینکه ظرفیت تولید کاشی و سرامیک در کشور بالا بوده و باید صادرات این کالا با سرعت بیشتری همراه باشد، تصریح کرد: کشش بازار داخلی محدود است و نمی‌توان به تولیدکنندگان گفت ظرفیت خود را به دلیل مشکلات صادراتی کاهش دهید.

عزیز زاده  با تاکید بر اینکه تنها راه نجات واحدهای تولیدی کاشی و سرامیک و بقاء آنها صادرات است، گفت: در حال حاضر 70 درصد کاشی و سرامیک کشور به عراق صادر می شود که این موضوع اصلاً مناسب نیست. باید با رایزنی‌های دیپلماتیک فضای صادراتی متنوعی را برای تولیدکنندگان کشور فراهم کنیم در غیر این صورت به نتایج قابل قبولی در صادرات نخواهیم رسید.

مدیر انجمن کاشی و سرامیک ایران اضافه کرد: امروز کاشی و سرامیک را در عراق از ما ارزان تر خریداری می‌کنند که باید برای حل این مشکل راهکار مناسبی به کار گرفته شود.