بیانیه پایانی سی و نهمین نشست شورای همکاری خلیج فارس

گروه جهان الف،   3970918191

دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس بیانیه پایانی سی و نهمین نشست سران شورای همکاری خلیج فارس را قرائت کرد.

به گزارش مهر به نقل از النشره، دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس بیانیه پایانی سی و نهمین نشست سران شورای همکاری خلیج فارس را قرائت کرد.

وی تاکید کرد: مخاطرات، اهمیت همبستگی شورای همکاری خلیج فارس در برابر چالشهای منطقه را بیشتر می کند. رهبران شورای همکاری بر همکاری و وحدت صفوف میان اعضا با توجه به ارزش و تاریخ و سرنوشت مشترک و هدف واحد تاکید دارند.

الزیانی اعلام کرد: شورای همکاری دستاوردهای مهمی به دست آورده است. چالشهای جدید تقویت کار مشترک را ایجاب می کند. تقویت امنیت و ثبات در منطقه اولویت کشورهای شورای همکاری است.

وی خواستار رفع همه موانع در مسیر تکمیل روند بازار مشترک و اتحادیه گمرکی، فرماندهی نظامی یکپارچه و آکادمی خلیج فارس برای مطالعات راهبردی و امنیتی شد و تاکید کرد: نقش محوری کشورهای شورای همکاری در صیانت امنیت منطقه و مقابله با تفکر افراطی از طریق تاکید بر تنوع و احترام به حقوق بشر ضروری و مهم است.

در بیانیه پایانی که الزیانی آنرا قرائت کرد اعلام شده است: رهبران شورای همکاری بر اقدام مشترک برای غلبه بر پدیده تروریسم تاکید کردند. درباره رویکرد سیاست خارجی واحد شورای همکاری و حمایت از موضوع فلسطین و وحدت صف فلسطینی و کمک به ملت یمن توافق شد.

دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس تاکید کرد: شورا بر انتخاب فرمانده برای فرماندهی نظامی یکپارچه شورای همکاری توافق کرد. شورا بر اهمیت همکاری با بخش خصوصی و تسهیل ترانزیت میان کشورهای عضو تاکید کرد. شورا بر تقویت و تحکیم اقدام مشترک تاکید کرد و اهمیت قدرت و همبستگی و وحدت شورای همکاری را مورد توجه قرار داد و آنرا مهم دانست.

الزیانی اعلام کرد که امارات میزبان نشست بعدی شورای همکاری خلیج فارس خواهد بود.