دولت بلژیک در آستانه بحران قرار گرفت

گروه جهان الف،   3970918177

در پی استعفای وزرای یکی از احزاب ائتلافی در دولت بلژیک، کابینه این کشور در آستانه بحران قرار گرفت.

به گزارش مهر به نقل از فاینَنشال تایمز، حزب ملی‌گرای «ائتلاف فلامن نوین» در بلژیک (N-VA) از دولت ائتلافی این کشور کناره گیری کرد.

بر اساس اعلام این رسانه، در پی این کناره گیری، دولت بلژیک در آستانه بحران قرار گرفت.

«ژان ژامبون» (Jan Jambon) وزیر کشور و عضو این حزب در گفتگو با شبکه رادیویی VRT در این خصوص گفت: باید اعلام کنم که وزرای حزب «ائتلاف فلامن نوین» استعفا نامه رسمی خود را تقدیم کرده‌ اند.

وی در ادامه افزود: روز گذشته نیز تصمیم خود مبنی بر کناره گیری از ائتلاف در صورت امضای پیمان مذکور را به «چارلز میشل» (Charles Michel) نخست‌وزیر بلژیک اعلام کردیم و پس از مشاهده اصرار او در این خصوص استعفا کردیم.

به گزارش رسانه‌های بلژیک میشل دیروز در دیدار با پادشاه فیلیپ به استعفای جمعی وزیران اشاره کرده بود.

گفتنی است، «چارلز میشل» نخست وزیر بلژیک چندی پیش در آستانه برگزاری نشست ۲ روزه سازمان ملل در مراکش از امضای پیمان مهاجرتی این سازمان خبر داده بود.

وی با بیان اینکه برغم برخی مخالفت ها در دولت بلژیک تصمیم به امضای پیمان مهاجرتی دارم، اظهار داشت: پیمان مهاجرتی سازمان ملل می تواند چارچوب مشخص، هدفمند و قانونی را در خصوص پدیده مهاجرت در اختیار کشورها قرار دهد. پارلمان بلژیک پیش تر نظر موافق خود را در خصوص پیمان مهاجرتی سازمان ملل اعلام کرده بود.

مراکش امروز میزبان نشست ۲ روزه سازمان ملل با موضوع بررسی و تصمیم گیری درباره پیمان مهاجرتی پیشنهاد شده از سوی این سازمان است.

تاکنون کشورهای آمریکا، چک و مجارستان خروج خود از پیمان مهاجرتی سازمان ملل را اعلام کرده اند.