ادعاهای واهی ملک سلمان علیه ایران

گروه جهان الف،   3970918152 ۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

پادشاه سعودی، جمهوری اسلامی ایران را به تداوم بکارگیری سیاست‌های خصمانه و حمایت از تروریسم متهم کرد.

ادعاهای واهی ملک سلمان علیه ایران

به گزارش ایسنا به نقل از اسکای نیوز عربی، ملک سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان امروز(یکشنبه) در افتتاحیه سی و نهمین نشست شورای همکاری خلیج فارس که در ریاض پایتخت عربستان در حال برگزاری است، مدعی تداوم سیاست های خصمانه ایران شد.

وی همچنین مدعی حمایت جمهوری اسلامی ایران از نیروهای افراطی و تروریستی در منطقه شد.

ملک سلمان در ادامه با اشاره به اینکه تمام کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس خواهان حفظ این شورا هستند، افزود: شورای همکاری خلیج(فارس) به دنبال تقویت ثبات و امنیت در کشورهای عربی است.

اتهام واهی مداخله ایران در امور کشورهای عربی در حالی مطرح می شود که مقامات کشورمان همواره تاکید می‌کنند جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گونه دخالتی در امور داخلی دیگر کشورها ندارد و خواهان صلح، ثبات و امنیت در منطقه است. حضور ایران در برخی کشورهای عربی مستشاری بوده و به درخواست قانونی دولت مشروع آنها است.

ادعای حمایت جمهوری اسلامی ایران از تروریسم درحالی مطرح می شود که عربستان سعودی در زمان ورود داعش به عراق و سوریه مرزهای خود را به روی آنها باز کرد و از آنها حمایت تسلیحاتی کرد.

جمهوری اسلامی ایران همواره تلاش‌های فراوانی برای ریشه کن کردن تروریسم کرده است و در شکست داعش در عراق و سوریه نقش مهمی ایفا کرد و مقامات دو کشور عراق و سوریه ایران را شریک خود در پیروزی‌هایشان بر داعش توصیف کردند.