وزیر بهداشت: چرخه درمان با توانبخشی کامل می شود

گروه سلامت الف،   3970918148 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

وزیر بهداشت با اشاره به کمبود امکانات توانبخشی در کشور گفت: در حوزه توانبخشی باید اولویت اختصاص بودجه‌ای در نظر گرفته شود.

وزیر بهداشت: چرخه درمان با توانبخشی کامل می شود

به گزارش فارس، سیدحسن هاشمی در حاشیه مراسم بزرگداشت زنده‌یاد نورافشار و افتتاح بخش سی‌تی‌اسکن و معلولین جسمی ـ حرکتی اظهار داشت: توانبخشی یکی از حلقه‌های مهم در حوزه درمان به شمار می‌رود و فردی که دچار تصادف رانندگی شده و بهترین جراح آن را عمل کرده است در صورتی که توانبخشی برای آن صورت نگیرد چرخه درمانش ناقص خواهد ماند.

وی افزود: امروزه بسیاری از کشورهای دنیا در حوزه توانبخشی موفق بوده ولی کشور ما هنوز راه طولانی تا رسیدن به موفقیت دارد و امکانات در استان‌ها در حوزه توانبخشی اندک است و در تهران تنها دو بیمارستان توانبخشی وجود دارد.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه گسترش بیمارستان‌های توانبخشی در جهت رفاه عمومی، دولت و مجلس باید در این زمینه اعتبار اختصاص دهند، گفت:‌بخش زیادی از افرادی که نیاز به توانبخشی دارند جانبازان دفاع‌مقدس، افراد زلزله‌زده و یا کسانی هستند که در تصادفات دچار مشکل می‌شوند که می‌توان آنها را دچار معلولیت شده از بستر بلند کرد و از افتادگی روی تخت نجات داد.

هاشمی گفت: آنچه مربوط به وزارت بهداشت باشد در حوزه توانبخشی مجوز داده و تسهیلات ارائه می‌دهیم و این مسئله را به ویژه برای بخش خصوصی فراهم کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه جمعیت کشور رو به سالمندی است و مشکلات در این زمینه را مضاعف خواهد کرد، گفت:‌توسعه مراکز توانبخشی امری ضروری است و اگر اولویت‌ها در هزینه‌های جاری و سرمایه‌ها رعایت شود ودستگاه‌های موازی تجمیع شوند همچنان از علم و تجربه دنیا استفاده کنیم به نتیجه بهتری می‌رسیم.

هاشمی خاطرنشان کرد: هلا‌احمر بنا دارد تا یکسال آینده در تمام مراکز استان‌ها مراکز جامع توانبخشی را راه‌اندازی کند البته معضل بودجه‌ای وجود دارد ولی باید بودجه در ارتباط با ارتقاء  حوزه توانبخشی و توسعه آن در کشور به هلال‌احمر یا وزارت بهداشت، بنیاد شهید یا بهزیستی اختصاص داده شود.

وزیر بهداشت در زمینه بیمه توانبخشی گفت: بیمه در این زمینه معلول‌تر از معلولی است که باید از آن حمایت شود. ما در زمینه توسعه مراکز توانبخشی اعلام نیاز کرده و از مجلس می‌خواهیم این مسئله را در اولویت قرار دهد.