۲ برادر سابقه دار مامور نما دستگیر شدند

گروه حوادث الف،   3970918123

معاون مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی تهران از دستگیری دو برادر سابقه دار که در پوشش مامور و تهدید با سلاح گرم اقدام به سرقت می‌کردند، خبر داد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ علی ولیپور گودرزی در این باره توضیح داد: ساعت ۱۴ روز پنجشنبه ۷ آذر ماه فردی دستبند به دست به واحد گشت کلانتری ۱۳۷ جنت آباد مراجعه و عنوان کرد که از دست دو سارق مامور نما فرار کرده است. در همین راستا رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت و ماموران این شخص را به کلانتری منتقل کردند.

وی پس از انتقال به کلانتری در اظهاراتش به ماموران گفت: سرنشینان یک خودروی سمند سفید در حالی که اسلحه و دستبند در اختیار داشتند، در خیابان جنت آباد من را متوقف کردند و با معرفی خود به عنوان مامور اقدام به زدن دستبند به دستانم کرده و من را سوار ماشین کردند. پس از آن نیز تلفن همراه، کارت های بانک، وجه نقد و دیگر وسایل همراهم را گرفتند.

وی ادامه داد: مالباخته درباره نحوه فرار خود از دست افراد مامور نما نیز عنوان کرد که بعد از آنکه سوار خودروی سمند شدم، ماموران قلابی رمز کارت‌های عابربانکم را از من گرفتند و مقابل یک دستگاه خودپرداز توقف کردند تا رمز کارت عابر بانک‌ها را امتحان کنند. بعد از آن بود که اطمینان پیدا کردم این افراد مامور نیستند، به همین علت از توقف خودرو کنار خیابان استفاده کردم و درحالی که همچنان دستبند به دستانم بود فرار کردم.

معاون مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی تهران با اشاره به تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع «سرقت مسلحانه در پوشش مامور» اظهار کرد: پرونده جهت ادامه رسیدگی در اختیار اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت و با انجام اقدامات ویژه پلیسی، بهره گیری از اظهارات مالباخته و تصاویر بدست آمده از دوربین های مداربسته بانکی، یکی از مجرمان سابقه دار به نام امیر که فردی ۳۴ ساله بود شناسایی شد. بر اساس بررسی های انجام شده مشخص شد که این فرد پیش از این نیز بارها به اتهام «سرقت تحت پوشش مامور» و «سرقت مسلحانه» دستگیر و به زندان رفته بود و آخرین بار هم به اتهام «آزار و اذیت جنسی» به زندان رفته و سال گذشته هم از زندان آزاد شده بود.

وی ادامه داد: با شناسایی تصویر امیر به عنوان یکی از سرنشنیان خودروی سمند سفید رنگ، کارآگاهان اداره یکم با انجام اقدامات پلیسی مطلع شدند که برادر امیر به نام حسام نیز یکی از مجرمان سابقه دار در زمینه سرقت داخل خودرو است و در حال حاضر نیز یک دستگاه خودروی سمند سفید در اختیار دارد.
سرهنگ ولیپور گودرزی افزود: در ادامه رسیدگی به پرونده و با شناسایی مخفیگاه این دو برادر در منطقه تهرانسر، کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی ساعت ۱۰:۰۰ روز شنبه ۱۷آذر ماه به این محل مراجعه و هر دو برادر را دستگیر کردند.

وی با بیان اینکه در زمان دستگیری، این دو نفر قصد داشتند با همان خودروی سمند از مخفیگاه خود خارج شوند گفت: زمانی که این دو برادر از حضور پلیس مطلع شدند تلاش کردند تا از دست کارآگاهان متواری شوند،‌ بنابراین بلافاصله خودروی آن‌ها از ناحیه لاستیک مورد هدف گلوله قرار گرفت و پس از توقف خودرو هر دو نفر دستگیر شدند.

وی با اشاره به اینکه در بازرسی از مخفیگاه متهمان، چندین پلاک دارای سابقه سرقت، چراغ گردان، یک قبضه اسلحه وینچستر، یک دستگاه موتورسیکلت ns دارای سابقه سرقت و ... نیز کشف شد، گفت: در بررسی سابقه موتورسیکلت مسروقه نیز مشخص شد که متهمان این موتورسیکلت را در سایت دیوار اتخاب کرده و پس از تماس با مالک موتور، با حضور نزد مالک آن در پوشش خریدار ،موتورسیکلت را به شیوه مسلحانه سرقت کرده‌اند.

سرهنگ ولیپور گودرزی افزود: متهمان که هر دو نفرشان اعتیاد شدیدی به مصرف موادمخدر از نوع شیشه دارند، پس از دستگیری و انتقال به اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ با صراحت به سرقت از فرد ذکر شده در پوشش مامور و تهدید با سلاح گرم و در ادامه به سرقت‌های مشابهی در مناطق مختلف شهر تهران به‌ ویژه در الهیه، محدوده اتوبان همت و... اعتراف کردند.

معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ افزود: با اعتراف متهمان به انجام سرقت‌های مشابه در مناطق مختلف شهر تهران‌، قرار قانونی از سوی بازپرس شعبه نهم دادسرای ناحیه ۲۷ تهران صادر شد و متهمان جهت ادامه تحقیقات و شناسایی دیگر جرایم ارتکابی در اختیار اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی قرار گرفتند.