تسهیلات ساخت مسکن ۱۱۰ میلیون تومان شد

گروه اقتصادی الف،   3970918114 ۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری گفت: علاوه بر وام۴۰ میلیون تومانی با نرخ سود %۹، به سازندگان ۷۰ میلیون تومان دیگر وام بدون سپرده گذاری با سود ۱۸ درصد پرداخت می شود.

هوشنگ عشایری در گفتگو با خبرگزاری صداو سیما گفت: برای انبوه سازان و سازندگان حرفه ای ۷۰ میلیون تومان تسهیلات بدون سپرده گذاری با سود ۱۸درصد علاوه بر تسهیلات ۴۰ میلیون تومانی با نرخ سود ۹درصد در نظر گرفته شده است که در مجموع تسهیلات ساخت مسکن برای انبوه سازان به ۱۱۰ میلیون تومان بالغ است.

وی افزود: سازمان برنامه و بودجه در سال 1393 پیشنهاد ساخت سالانه 300 هزار واحد مسکونی را به دولت داد در طول 4 سال گذشته تنها 56 هزار تسهیلات به مردم پرداخت شد.

وی ادامه داد: امسال طرحی را برای ساخت سالانه 100 هزار واحد مسکونی به دولت دادیم که براساس این طرح یارانه به صورت وجوه اداره شده از محل صندوق توسعه ملی با سود صفر درصد در اختیاربانک قرار گیرد و بانکها هم منابع خود را با سود مصوب 18 درصدی بانک مرکزی به متقاضیان پرداخت کنند.

وی با اشاره به اینکه 2 میلیارد و 200 میلیون تومان را در اختیار این طرح قرار دادیم گفت: مبلغی که ما در اختیار این طرح قراردادیم با مبلغ بانکها در جمع 4 میلیارد و 400 میلیون تومان با سود 9 درصد شد.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری گفت: برای مشارکت مدنی دوره ساخت ،تسهیلات 50 میلیون تومانی در کلانشهرها و سایر شهرها تسهیلات 40 میلیون تومانی با سود 9 درصد ، در اختیار متقاضیان قرار می گیرد .

وی ادامه داد: افرادی که بخواهند بصورت انفرادی اقدام به ساخت واحدهای مسکونی کنند، نمی توانند از تسهیلات 70 میلیون تومانی استفاده کنند.

وی بیان کرد: صندوق پس انداز یکم را برای خریداران مسکن در بافت های فرسوده نیز در گذشته داشتیم ، اگر افراد در بافت فرسوده اقدام به خرید کنند، سود تسهیلات 6 درصد با اقساط 12 ساله خواهد بود.

عشایری تاکید کرد: برای ساخت نیازی به سپرده گذاری نیست ، دولت بجای آنها سپرده گذاری می کند و در اختیار بانکهای عامل استانی قرار می دهد.

وی با اشاره به اینکه 19 اسفند سال گذشته دستور اجرایی شدن این طرح را رئیس جمهور صادر کرد، گفت: براساس قانون، سالانه 270 محله باید نوسازی شود که امسال سال اول اجرای این طرح است .

عشایری ادامه داد: سازندگان حرفه ای 68 هزار پروانه ساخت برای نوسازی دریافت کرده اند، که از این تعداد 32 هزار پروانه برای اراضی خود مالکی است و مابقی برای طرح های توسعه گران است.

وی افزود: طبق مصوبه ، تمامی دستگاههای دولتی باید اراضی را که در بافت فرسوده دارند، در اختیار این طرح قرار دهند .

وی تاکید کرد: برخی دستگاهها همکاری لازم را با این طرح نداشتند و ما مجبور شدیم تا اراضی را شناسایی کنیم .

عشایری گفت: پیش بینی ما این است که در کشور 100 هکتار اراضی دولتی و برخی نهادهای حاکمیتی در اختیار این طرح قرار گیرد.

وی افزود: در 30 تا 40 شهر اراضی دولتی شناسایی شده است و در تهران وزارتخانهای ارتباطات ، نیرو و آموزش و پرورش اراضی را اختیار ما قرار دادند که در حال طراحی است.

وی گفت: کسانی که برای ساخت از فناوری نوین استفاده کنند تاسقف 110 میلیون تومان و با فناوری معمولی تا 90 میلیون تومان می توانند از این تسهیلات استفاده کنند.