افشاگری تیلرسون درباره ترامپ

گروه جهان الف،   3970916155 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

رکس تیلرسون وزیر خارجه پیشین آمریکا نه ماه پس از اخراج شدن از سمتش، به افشاگری درباره دونالد ترامپ و درخواست‌های رئیس جمهور از او برای قانون شکنی پرداخت.

افشاگری تیلرسون درباره ترامپ

به گزارش تسنیم به نقل از هیل، تیلرسون در سخنرانی پنج شنبه شب در شهر هیوستون اعلام کرد در زمان وزارت، اکثر اوقات مجبور بوده است با ترامپ مخالفت کند، چرا که رئیس جمهور از وی درخواست انجام اقداماتی را داشته است که غیرقانونی بوده اند.

تیلرسون گفت: «اغلب اوقات، رئیس جمهور (ترامپ) می گفت این چیزی است که می خواهم انجام دهم و این روشی است که می خواهم آن کار انجام شود، و من مجبور بودم به وی بگویم ‘آقای رئیس جمهور، متوجه هستم که می خواهید چه کاری انجام دهید ولی نمی توانید آن را به این شکل به انجام برسانید.  این کار نقض قانون است.»

تیلرسون افزود مجبور بوده به ترامپ توضیح دهد که برای انجام قانونی درخواست ها، باید موضوع را با کنگره مطرح کرد تا بتوان قانونی را تغییر داد. وی افزود همیشه به ترامپ اعلام می کرده است که چنانچه رئیس جمهور قصد انجام کاری به شکل مد نظر خودش را دارد، حاضر است برای آن مورد به مبارزه با کنگره بپردازد، ولی ترامپ در طول این گفتگوها همواره از خود دلسردی نشان می داده است.

تیلرسون گفت انتظار پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری را داشته است، چرا که جامعه آمریکایی از بسیاری از موضوعات اساسی دور افتاده است.

وی افزود: «صادقانه به شما بگویم، برایم آزار دهنده است که از قرار معلوم مردم آمریکا می خواهند آن قدر کم از موضوعات باخبر شوند که تنها با 128 حرف راضی می شوند.» کنایه او به توئیت های ترامپ بود که تنها به اندازه 128 حرف لاتین در هر پیام منتشر می شود.

تیلرسون تاکید کرد که قصد انتقاد از ترامپ را ندارد، ولی برای مردم آمریکا، برای جامعه و برای شهروندان نگران است.

او در ادامه با قاطعیت تاکید کرد که روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا دخالت داشته است.

او درباره ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفت: «خیلی از مردم درباره شطرنج بازی کردن صحبت می کنند. او (پوتین) شطرنج سه بعدی بازی می کند.»

تیلرسون در ماه مارس از سمت خود برکنار شد و رئیس سابق سی آی ای مایک پامپئو جای او را گرفت