اوپک‌ در‌ انتظار تصمیم روسیه

گروه اقتصادی الف،   3970916045

دو منبع آگاه گفتند، اوپک در نشست روز پنجشنبه خود بر سر کاهش تولید به توافق رسیده، اما برای تصمیم گیری در مورد رقم‌دقیق کاهش، منتظر تعهد روسیه نسبت به کاهش تولید است.

به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، دو منبع آگاه گفتند، اوپک درنشست روز پنجشنبه خود بر سر کاهش تولید به توافق رسیده، اما برای تصمیم گیری در مورد رقم‌دقیق کاهش، منتظر تعهد روسیه نسبت به کاهش تولید است. 

الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه پیشتر برای گفت و گو با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور از وین به سن پترزبورگ رفته است. نواک‌قرار است روز جمعه برای مذاکرات با اوپک مجددا به وین برگردد. از  زمانی که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در ماه اکتبر اعلام کرد که اوپک با خودداری از کاهش تولید باز هم قیمت ها را پایین خواهند آورد، قیمت نفت تقریبا یک سوم کاهش یافته است.

خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان پس از نشست اوپک به خبرنگاران گفت، ما همچنان می خواهیم روسیه تا حد امکان تولید خود را کم کند. وی افزود، من مطمئن نیستم اما امیدوارم به یک توافق برسیم... امیدوارم نواک امشب برگردد.»

فالح افزود، کاهش احتمالی تولید توسط اوپک و متحدانش بین نیم تا 1.5 میلیون بشکه در روز خواهد بود. کاهش یک میلیون بشکه ای قابل قبول است و فعلا سناریوی اصلی محسوب می شود.

هیئت های نمایندگی حاضر در مقر  اوپک گفته اند، در صورتی که روسیه حاضر شود تولید خود را 150 هزار بشکه کاهش دهد، این سازمان و متحدانش ممکن است تولید را یک میلیون بشکه پایین بیاورند. اگر روسیه با کاهش 250 هزار بشکه ای موافقت کند، مجموع کاهش تولید از 1.3 میلیون بشکه فراتر خواهد رفت.