شینهوا: ظریف عوامل خارجی را به خاطر حمایت از حمله چابهار سرزنش کرد

گروه جهان الف،   3970916022

خبرگزاری رسمی چین گزارش داد که «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران با انتشار یک توئیت، عوامل و نیروهای خارجی را به خاطر حمایت از حمله چابهار تهدید و سرزنش کرد.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری شینهوا روز جمعه به نقل از توئیت ظریف، آورده است «ایران تروریست ها و اربابانشان را به دست عدالت خواهد سپرد». خبرگزاری رسمی چین به نقل از ظریف نوشته است تروریست هایی که از خارج کشور پشتیبانی و حمایت می شوند «مردم بی گناه را در چابهار به شهادت رسانده و مجروح کردند».

ظریف در این پیام تاکید کرده است: همانگونه که در گذشته به روشنی گفته ایم این جنایات بی مکافات نخواهد ماند در سال 2010، نیروهای امنیتی ما افراط گرایانی را از مسیر امارات متحده عربی ردیابی کرده و به دام انداختند، سخنانم را به یاد داشته باشید: ایران تروریست ها و اربابانشان را به دست عدالت خواهد سپرد.

شینهوا همچنین به نقل از اظهارات 'رمضان شریف' سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نوشته است که گروه های تروریستی عمدتا از خدمات سرویس های جاسوسی کشورهای خارجی از جمله «عربستان سعودی» پشتیبانی می شوند.

شینهوا به نقل از شریف آورده است 'آنها (گروه های تروریستی) همواره به دنبال ایجاد ناامنی در مرزهای ما هستند.' او گفت که ایران به شدت به این حملات تروریستی پاسخ خواهد داد و تروریست ها و حامیان آنها مجازات خواهند شد. رادیو بین المللی چین نیز ضمن انتشار توئیت 'محمد جواد ظریف' وزیر امور خارجه ایران در مورد این حادثه تروریستی نوشته است: ایران تاکید کرده است که تروریست‌ها و اربابان آن‌ها را به دست عدالت خواهد سپرد.

 در یک عملیات انتحاری، تروریست ها روز پنجشنبه به مقر انتظامی شهرستان چابهار حمله کردند در این عملیات 2 نفر از هموطنان شهید و 40 تن مجروح شدند هنوز شخص یا گروهی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته است.