گزارش قتل خاشقچی تحویل سناتورها داده شد

گروه جهان الف،   3970916018

شبکه الجزیره قطر به نقل از منابع ترکیه‌ای خود اعلام کرد که رئیس سرویس اطلاعاتی ترکیه گزارش قتل جمال خاشقچی را به اعضای مجلس سنای آمریکا داده است.

به گزارش فارس، شبکه الجزیره قطر می‌گوید مجلس سنای آمریکا در جریان گزارش قتل «جمال خاشقچی»، روزنامه‌نگار منتقد آل سعود قرار گرفته است.

این شبکه شامگاه پنجشنبه (۱۵ آذر) به نقل از منابع ترکیه‌ای نوشت که رئیس اطلاعات ترکیه (میت) در سفری که به واشنگتن داشته، گزارش قتل خاشقچی را در اختیار اعضای مجلس سنا قرار داده است. بر اساس ادعای الجزیره، «هاکان فیدان» در آمریکا با اعضایی از مجلس سنای این کشور دیدار کرده و در مورد این قتل توضیحاتی ارائه کرده است.

به گفته منابع ترکیه‌ای، گفت‌وگوهای فیدان و اعضای سنا بر ابعاد ترور قتل خاشقچی متمرکز بوده است.

«ژینا هاسبل» رئیس آژانس مرکزی اطلاعات آمریکا (سیا) نیز دیروز (چهارشنبه) پشت درهای بسته گزارشی از نحوه وقوع قتل خاشقچی به برخی از سناتورهای آمریکایی ارائه کرد. برخی از سناتورها بعد از پایان این نشست بر آمریت «محمد بن سلمان»، ولی‌عهد سعودی در قتل روزنامه‌نگار سعودی صحه گذاشتند.

خاشقچی دهم مهر ماه (دوم اکتبر) در کنسولگری سعودی واقع در شهر استانبول ترکیه به قتل رسید. عربستان سعودی از ابتدای درز این خبر، روایت‌های متناقضی در این ارتباط منتشر کرد، ولی بعد از ۱۸ روز به کشته شدن خاشقچی اذعان کرد، اما قتل او را خودسرانه و نتیجه نزاع و درگیری دانست.