دستگیری زمین خواران 5 میلیاردی

گروه حوادث الف،   3970915093

دو مرد کلاهبردار که با جعل اسناد، زمین‌های شهر جدید هشتگرد را می‌فروختند از سوی ماموران اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان البرز دستگیر شدند.

این افراد زمین‌های دولتی را به قطـــعات 200 متری تقسیم کرده و می‌فروختند.

سرهنگ محمد نادربیگی - رئیس پلیس آگاهی استان البرز در تشریح این خبر به ایران گفت: در پی شکایت تعدادی از شهروندان شهر جدید هشتگرد مبنی بر معامله چند قطعه زمین با اسناد جعلی پیگیری موضوع در دستور کار پلیس آگاهی استان البرز قرار گرفت.در بررسی‌های تکمیلی از شاکیان مشخص شد که آنها در یک بنگاه معاملات ملکی اقدام به خرید زمین کرده‌اند که در مالکیت شخصی به نام حمید بود. صاحب این دفتر املاک با تهیه نقشه تفکیک قطعات و جلب اعتماد خریداران اقدام به فروش زمین‌های 200 متری به قیمت هر قطعه 50 میلیون تومان به مشتریان خود کرده است.آنها با ارائه اسناد دولتی به مشتریان خود وعده داده بودند که ظرف مدت یک ماه اسناد ملک‌های فروخته شده به آنها تحویل داده می‌شود.اما پس از گذشت این مدت هیچ اقدامی از سوی فروشندگان صورت نگرفت. به‌دنبال شکایت تعدادی از این شهروندان به اداره آگاهی تیم ویژه‌ای از کارآگاهان استان البرز برای بررسی این موضوع تشکیل و مشخص شد متهمان تاکنون مبلغ 5 میلیارد تومان از مشتریان خود کلاهبرداری کرده‌اند.خریداران که اغلب افراد کم درآمد جامعه هستند به امید خرید زمین به قیمت کمتر از عرف به این افراد مراجعه اما در دام این افراد شیاد افتادند.

سرهنگ نادربیگی افزود: در بررسی‌های بعدی مشخص شد که اعضای این باند پس از ارتکاب عمل مجرمانه خود متواری شده‌اند. اما با اقدامات اطلاعاتی این افراد دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل شدند.متهمان برای بازجویی‌های بیشتر در اختیار کارآگاهان قرار گرفتند و تاکنون 12 نفر از شاکیان این پرونده شناسایی شده‌اند.