تنبیه بدنی یک دانش‌آموز در ماهشهر

گروه حوادث الف،   3970913148

مدیر آموزش و پرورش ماهشهر جزییات تنبیه بدنی دانش‌آموز ماهشهری را تشریح کرد.

مجتبی دیناروند در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: هفته گذشته به ما اطلاع داده شد که ناظم یکی از مدارس ماهشهر، یک دانش‌آموز 10 ساله، پایه چهارم ابتدایی را تنبیه بدنی کرده است.

وی افزود: پس از شکایت والدین این دانش‌آموز مبنی بر کتک زدن فرزندشان توسط ناظم مدرسه، ما اقدامات لازم را آغاز کردیم و پرونده این ناظم کامل شده است. به ما گفته شده است با شیلنگ یا چوب به پای این دانش‌آموز ضربه وارد شده و در نتیجه این تنبیه، پای دانش‌آموز سرخ شده است اما آسیب دیگری ندیده است. پرونده به هیات تخلفات ارسال شده است و این هیات تصمیم می‌گیرد که چه برخوردی با ناظم خاطی انجام شود.

مدیر آموزش و پرورش ماهشهر تاکید کرد: به صورت صریح در قانون عنوان شده است که تنبیه بدنی دانش‌آموزان ممنوع است. به طور مرتب نیز این مساله عنوان می‌شود و از همکاران می‌خواهیم که صبر و حوصله خود را در برخورد با دانش‌آموزان افزایش دهند. ابتدای هر سال تحصیلی نیز در این زمینه برای مدارس بخشنامه ارسال می‌شود اما متاسفانه گاهی می‌بینیم چنین اتفاقاتی در مدارس رخ می‌دهد.

دیناروند خاطرنشان‌کرد: اگر گاهی از طرف فردی قصوری صورت می‌گیرد نباید کل مجموعه را زیر سوال ببریم. ما تنبیه بدنی دانش‌آموزان را از سوی هر کس که انجام شود، محکوم می‌کنیم.