پمپئو: حمایت از عربستان را در جنگ با یمن ادامه می‌دهیم

گروه جهان الف،   3970910215

وزیر خارجه آمریکا که برای شرکت در اجلاس «جی _20» در آرژانتین حضور دارد از تداوم حمایت کشورش از ائتلاف سعودی در جنگ علیه مردم یمن خبر داد.

به گزارش فارس، وزیر خارجه آمریکا شنبه شب از ادامه حمایت از ائتلاف سعودی در نبرد علیه مردم یمن خبر داد.

به نوشته وبگاه شبکه خبری «آی _24» «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا به تداوم حمایت از عملیات نظامی رژیم سعودی در یمن و با وجود انتقادها از این رژیم بابت قتل «جمال خاشقچی» روزنامه نگار منتقد عربستانی اشاره کرد.

پامپئو که در حاشیه اجلاس جی 20 در بوئنوس آیرس، پایتخت آرژانتین صحبت می‌کرد با اذعان به بحران انسانی در یمن و به خطر افتادن جان میلیون‌ها نفر به‌خاطر گرسنگی مدعی شد که واشنگتن و ریاض کمک‌های بشردوستانه به یمن ارسال کرده‌اند.

پامپئو در پاسخ به پرسش خبرنگار شبکه خبری «سی. ان. ان» در زمینه کمک به ائتلاف سعودی گفت: «این برنامه‌ای است که امروز درگیر آن هستیم و قصد ادامه آن‌را داریم.»

وزیر خارجه آمریکا که در پایتخت آرژانتین با همتای سعودی خود نیز دیدار کرد به حمایت از جنگ در یمن به عنوان راهی برای مواجهه با ایران پرداخت. پامپئو همچنین با دفاع از ولی‌عهد سعودی در زمینه ماجرای قتل خاشقچی مدعی شد دلایل کافی و مستندی مبنی بر نقش داشتن ولی‌عهد سعودی در این ماجرا وجود نداشته است.

مقام‌های سازمان ملل متحد در ماه‌های اخیر بارها توقف درگیری‌ها در یمن و کمک‌رسانی بیشتر به اهالی این کشور را خواستار شده‌اند.

مجلس سنای آمریکا نیز هفته گذشته با پیشبرد قطعنامه‌‌ای که خواستار پایان دادن به حمایت آمریکا از ائتلاف سعودی در جنگ یمن است، موافقت کرد. این قطعنامه باید در صحن علنی به بحث گذاشته شود.