608 حمله علیه مسلمانان انگلیس در شش ماه

گروه جهان الف،   3970910180

مرکز «رصد حملات علیه مسلمانان» در انگلیس در گزارشی اعلام کرد که در شش ماهه اول سال جاری، 608 فقره حمله علیه مسلمانان در این کشور رخ داده است.

به گزارش فارس، مرکز «رصد حملات علیه مسلمانان» در انگلیس در گزارشی آورده است که در شش ماهه اول سال جاری، ۶۸۵ حمله نژادپرستانه در این کشور رخ داده که ۶۰۸ فقره علیه مسلمانان بوده است.

به نوشته روزنامه الشرق الاوسط، ۴۵.۳ درصد از حملات در فضای خارج از اینترنت (در خیابان) و به صورت مستقیم و خشونت فیزیکی رخ داده است.

اما در فضای مجازی، ۳۴ درصد حملات علیه مسلمانان از طریق شبکه اجتماعی توئیتر و ما بقی در دیگر شبکه‌های اجتماعی از جمله فیس بوک رخ داده است. همچنین ۵۸ درصد قربانیان از زنان مسلمان بوده‌اند.

این گزارش می‌افزاید: زنانی که نقاب می‌زنند، به آن‌ها به چشم عقب افتاده نگاه می‌شود و از آن‌جایی که تشخیص زنان مسلمان از مردان مسلمان آسان‌تر است؛ آن‌ها بیش از مردان در معرض آزار و اذیت قرار دارند.

طبق بررسی این مرکز پژوهشی، مسلمانان در نهادهای مرتبط با اجرای قانون و آموزشکده‌ها و حتی در محل کار نیز مورد تبعیض و بعضا مورد آزار و اذیت کلامی قرار می‌گیرند و از این رو رفتارهای آزار دهنده صرفا به نژادپرست‌ها محدود نیست و تمامی لحظات زندگی یک مسلمان در تعاملات اجتماعی، بازار، محل کار و حتی مسافرت در ایام تعطیلات را در بر می‌گیرد.

به نوشته الشرق الاوسط، اسلام‌هراسی در انگلیس در سال‌های اخیر اشکال متفاوتی به خود گرفته و در آوریل گذشته کمپین «روز مجازات مسلمان» پیام‌های خصمانه زیادی به اعضای مسلمان پارلمان و به مساجد و حتی مسلمانان عادی ارسال کرد.