ترقی: حجاریان عبور از جریان اصلاحات را تئوریزه می‌کند

گروه سیاسی الف،   3970904096

عضو شورای مرکزی موتلفه گفت: وقتی صحبت حجاریان را در کنار جمله محمدرضا خاتمی بگذاریم که« گفت کنار بکشیم»، به نظر می رسد اصلاحات با یک فقدان مشروعیت و سرمایه اجتماعی روبه رو شده است.

سعید حجاریان اخیراگفته «سال ۹۲ در مخمصه گیر کردیم، اگر می‌دانستیم از جانب نیروهای تمامیت‌خواه این همه سنگ پیش پای روحانی خواهد افتاد و از آن سو، دولت دست راستی مانند ترامپ بر سر کار خواهد آمد، شاید بهتر بود اساساً عطای انتخابات را به لقایش می‌بخشیدیم و سرنوشت اصلاحات را به دولت روحانی گره نمی‌زدیم»، در واکنش به صحبت حمیدرضا ترقی گفت: اگر این حرف واقعا درست باشد یعنی تحلیل آقایان اعتراف می کنند تحلیل شان از شرایط کشور در آن مقطع غلطی بود.

وی افزود: اصلاح طلبان امروز باید در درجه اول راجع به مراجع تئوری پردازی جریان خود تجدیدنظر کنند چون به موجب نظرات اشتباه این تئوریسین ها بود که آنها سال 92 تصمیم گیری غلط کردند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه گفت: عملکرد دولت آقای روحانی در دوره اول کاملا مشخص است که براساس چه روندی پایه دولت خود را بنا گذاشت و مبانی و جهت گیری هایش کاملا مشخص بود بنابراین اینکه بعد از چند سال آقای جحاریان و دوستانش بگویند «ما نمی دانستیم این طور می شود» جز فرافکنی تعبیر دیگری نمی توان از آن داشت.

وی ادامه داد: آقای حجاریان و دوستانش نمی خواهند درباره عملکرد نیروهایی خود و حمایت شان از آقای روحانی پاسخ بدهند. از طرفی وقتی صحبت حجاریان را در کنار جمله محمدرضا خاتمی بگذاریم که« گفت کنار بکشیم»، به نظر می رسد اصلاحات با یک فقدان مشروعیت و سرمایه اجتماعی روبه رو شده است.

این فعال سیاسی اصولگرا تاکید کرد: کاهش سرمایه اجتماعی جریان اصلاحات محصول عملکرد ناکارآمد نیروهای اصلاح طلب در عرصه مسئولیت های اجرایی، تقنینی و مدیریت شهری است و این واقعیت را آقایان حجاریان و خاتمی متوجه شدند که نتوانستند مطالبات مردم را محقق کنند. لذا تلاش می کنند به بهانه ای راه خود را از دولت روحانی جدا کنند و مقصر این حوادث و ناکارآمدی ها را به گردن دیگران بیاندازند.

وی افزود: امروز اصلاح طلبان تلاش می کنند به مردم بگویند «نگذاشتند ما کار کنیم یا اختیارات مان با مسئولیت مان همخوانی نداشت». با این توصیف می توان گفت حجاریان عبور از جریان اصلاحات را دارد تئوریزه می کند تا نیروهای این جریان با یک نام دیگری به صحنه بیایند.

ترقی تاکید کرد: در واقع هدف اصلی این صحبت آقای حجاریان تنها عبور از روحانی نیست بلکه فرار به جلویی است تا با گفتمان جدیدی به انتخابات مجلس و ریاست جمهوری وارد شوند، بدون آنکه پاسخ تصمیمات غلط خود را طی 5 سال گذشته بدهند.