میزان سبد‌های حمایتی دولت تعیین شد

گروه اقتصادی الف،   3970901137

فتاح بااشاره به اینکه سبد حمایتی دولت اختصاص یافته و در مرحله اول در اختیار خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی قرار گرفته است، گفت: کمیته امداد با مصوبه دولت، میزان این سبد‌ها را به صورت پلکانی تعیین کرده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، با حضور رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور و استانداری کرمان، تفاهم نامه همکاری مشترک امضاء شد.

استاندار کرمان در رابطه با این تفاهم نامه گفت: همکاری مشترک در زمینه رفع مشکل مسکن مددجویان و سایر نیاز‌های عمرانی، توسعه فرصت‌های شغلی پایدار از طریق اجرای طرح‌های خوداشتغالی، کارآفرینی و ... از محل منابع قرض الحسنه بانکی و برنامه ایجاد و توسعه اشتغال پایدار روستایی و عشایری و اشتغال فراگیر با استفاده از ظرفیت شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی در استان، تقویت و افزایش میزان سپرده‌های صندوق امداد ولایت و فراهم کردن زمینه تامین تسهیلات ارزان قیمت و مدت دار بانک‌های عامل استان با اولویت مددجویان تحت حمایت امداد امام (ره) موضوع این تفاهم نامه است.

وی بیان کرد: کوشش در جهت بهبود شاخص عدالت اجتماعی به عنوان یکی از اولویت‌های اصلی نظام مقدس جمهوری اسلامی، تلاش در جهت ایجاد و توسعه اشتغال پایدار به عنوان مهمترین راهکار توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت و سایر اقشار آسیب پذیر، هم افزایی و بهره گیری از ظرفیت سازمان‌های دولتی و خصوصی و دولتی در جهت ارائه خدمات مطلوبتر به نیازمندان استان و فراهم کردن بستر لازم برای ارائه خدمات و تسهیلات قرض الحسنه از طریق هدایت منابع به سمت صندوق امداد ولایت از دیگر مفاد این تفاهم نامه است.

وی با اشاره به اینکه مدت زمان اجرای این تفاهم نامه از اول آذرماه سال جاری تا اول آذرماه ۱۴۰۰ است، عنوان کرد: بهره گیری از ظرفیت‌های مختلف سازمان‌ها و دستگاه‌های ذیربط، همکاری در ایجاد نظام مشارکت خیران، موسسات دولتی و غیردولتی و فعالان عرصه صنعت ساختمان به منظور تامین مسکن نیازمندان در زمینه‌های فنی، اجرایی و مالی و همکاری مشترک در ایجاد و توسعه الگو‌های نوین اشتغال با همکاری دانشگاه‌ها و سایر مراکز علمی به منظور ایجاد مشاغل جدید برای مددجویان از طریق شرکت‌های دانش بنیان و واحد‌های فناور از دیگر مفاد این تفاهم نامه است.

فدائی اظهارداشت: همکاری و حمایت از توانمند سازی اقتصادی اقشار آسیب پذیر از طریق ایجاد زمینه جذب مددجویان کارآفرین و اشتغال دانش آموختگان در صنایع و بنگاه‌های اقتصادی استان، فراهم کردن زمینه تعامل و همکاری بانک‌های عامل استان در خصوص جذب صد در صدی سهم اشتغال نیازمندان از اعتبارات تکلیفی بودجه‌های سنواتی، اولویت بخشی در ارائه خدمات به زنان سرپرست خانوار، بیماران صعب العلاج و ساکنین مناطق محروم و روستائی و مشارکت در احداث سه هزار واحد مسکونی و پنج هزار واحد حمام و سرویس بهداشتی برای مددجویان تحت حمایت در سطح استان از تعهدات مشترک این تفاهم نامه است.

دراین تفاهم نامه بر تعهدات هر استانداری کرمان و کمیته امداد کشور نیز تاکید شده است.

استاندار کرمان ادامه داد: در استان کرمان زمینه‌ای فراهم شده تا مدیران استانی بر اساس علاقه مندی خود، معین بودن یک خانواده محروم را بر عهده گیرند که این کار در دست انجام است.

رئیس کمیته امداد کشور نیز با تبریک به استاندار جدید کرمان گفت: مسئولیت مدیریت اجرایی در استان کرمان، مسئولیت سنگینی است، زیرا در کنار امکانات موجودی که در این استان موج می‌زند، مشکلاتی نیز وجود دارد که باید در راستای رفع آن‌ها اقدام شود.

پرویز فتاح با تاکید بر اینکه برای توسعه کرمان باید تمامی ظرفیت‌ها به کار گرفته شده و همه کمک کنند، عنوان کرد: همدلی و هماهنگی بسیار خوبی در جنوب استان کرمان برای خدمات رسانی به محرومان وجود دارد.

وی اظهارداشت: گزارش مثبتی را از مجموعه بحث‌های خدمات رسانی به نقاط محروم جنوب استان دریافت کرده ایم و در مرکز کشور به مسئولان کشوری از جمله ریاست جمهوری گزارشات این جهت دهی‌های مثبت در مسیر درست را اعلام خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه در کمیته امداد پشت نوبتی نداریم، گفت: این به معنای این نیست که فقیر نداریم بلکه به معنای آن است که تمامی افراد مراجعه کننده به این نهاد، تعیین تکلیف شده اند.

وی اظهار کرد: امسال با همکاری سپاه ۷۵۰ واحد مسکونی برای افراد تحت پوشش و محروم با همکاری سپاه و با استفاده از کمک‌های مردمی ساخته می‌شود و در کنار آن ۲۵۰ واحد دیگر نیز احداث می‌شود و در صورت انجام این کار، احتمال فزایش سهمیه استان کرمان نیز وجود دارد.

فتاح گفت: نسخه‌ای برای جنوب استان کرمان با توجه به وضعیت، اقتصاد، تورم و .. داریم تااز منابع مردمی و دولتی استفاده لازم صورت گیرد.

وی با بیان اینکه بودجه هشت ماه امسال کمیته امداد از سوی دولت به طور کامل پرداخت شده است، اظهارداشت: نواقص ما در بخش تسهیلات است و جذب تبصره ۱۸ است.

وی اظهار کرد: سهمیه استان کرمان از وام اشتغال توسعه روستایی نیز ۱۱۸ میلیارد تومان است که ۹۰ میلیارد تومان معرفی و در سامانه بانک ثبت شده و تنها ۵۰ مورد پرداخت شده است که در این زمینه نیز خیلی عقب هستیم.

فتاح با اشاره به اینکه انرژی خورشیدی ونیروگاه‌های خانگی خورشیدی را از کرمان آغاز کرده ایم، گفت: ۲ هزار مگاوات طرح انرژی خورشیدی را به کرمان اختصاص دادیم که موجب رضایت بسیاری از خانواده‌ها شده است و لازم است که در پیشرفت این طرح همکاری بیشتری صورت گیرد.

وی از محمدجواد فدائی به عنوان استانداری امدادگر یاد کرد و گفت: تعیین تعدادی از مدیران کل استان کرمان معین‌های خانواده‌های محروم یک اقدام بسیار شایسته است.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از شهدای این سرزمین امدادگر بوده اند و قبل از اهدای جان خود، مال خود را نیز انفاق کرده بودند، گفت: به بهانه برگزاری کنگره بزرگداشت ۶۵۰۰ شهید استان کرمان، تلاش می‌شود که به اسم هر شهید، یک مشکل و گره از زندگی خانواده‌های محروم و نیازمند باز شود.

وی بااشاره به اینکه سبد حمایتی دولت اختصاص یافته و در مرحله اول در اختیار خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی ارائه شده است، گفت: کمیته امداد با مصوبه دولت، میزان این سبد‌ها را به صورت پلکانی تعیین کرده است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان نیز گفت: تعامل بسیار خوب و نزدیکی با کمیته امداد امام خمینی (ره) داشته ایم و به صوت ماهانه جلساتی برای پیگیری کار‌های این حوزه برگزار می‌شود.

سردار غلامعلی ابوحمزه افزود: در راستای احداث ۷۵۰ واحد مسکونی تعهد شده، مشکلی نداریم و کار‌ها به خوبی در دست انجام است.

وی اظهارداشت: برگزاری دومین کنگره شهدای استان کرمان نیز پس از ۲۰ سال فاصله از نخستین کنگره، در اسفندماه برنامه ریزی شده و بر اساس فرمایشات رهبری شش محور کلیدی به عنوان مبنای این کنگره تعیین شده است.

وی با بیان اینکه در راستای محور‌های این کنگره، ۱۰۰ برنامه پیش بینی شده ست، عنوان کرد: پس از برگزاری این کنگره، محور‌های برگزاری آن تداوم می‌یابد و در راستای اجرای این کنگره برنامه‌های حمایتی نیز پیش بینی شده است.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  3. برخورد محترمانه پلیس با یک خانم برای اعمال قانون و توقیف خودرو

  4. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  5. وحدت ملی با وعده صادق

  6. کمی دیر نیست؟

  7. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  10. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  11. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  12. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  13. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  14. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  15. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  16. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  17. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  18. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  19. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  20. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  21. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  22. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  23. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  24. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  25. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

آخرین عناوین