توصیه محمود صادقی به صداوسیما

گروه سیاسی الف،   3970824019 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: صدا و سیما با برگزاری میزگردی با حضور موافقان و مخالفان FATF را بررسی کند.

به گزارش ایرنا، محمود صادقی چهارشنبه شب در آئین بیستمین سالروز انتشار هفته نامه نصیر بوشهر همراه با بزرگداشت حسن زنگنه مترجم فقید حوزه خلیج فارس شناسی افزود: لازمه این بحث آزادی رسانه است که در قالب آن موافقان و مخالفان موضوع که همه دل در گروه عمران و آبادانی ایران دارند آن را مورد بررسی قرار دهند.

وی بیان کرد: تاکنون فقط موافقان و مخالفان FATF پیرامون آن صحبت کردند ولی هیچکدام بخوبی آن را برای مردم باز نکردند. نماینده مردم تهران ادامه داد: لازمه تحقق این موضوع آزادی رسانه و بویژه صدا و سیماست که می تواند بستر ساز برگزاری میزگرد موافقان و مخالفان بدون روا داشتن تهمتی از سوی آنها به یکدیگر است.

وی بیان کرد: هیچ کشوری در انزوا رشد نمی کند و استقلال و عزت نیز با وجود خوب بودنش با تعامل منافاتی ندارد. صادقی اظهارداشت: برای گسترش تعاملات باید یک سری قوانین و ساختارهای بین المللی همسو با منافع نظام را بپذیریم. وی گفت: اکنون خیلی از تحریم ها خود تحریمی است و موضوعی مانند FATF حتی 2 تا 5 درصد مشکلات کنونی را کاهش دهد این خود یک کمک شایان در شرایط کنونی است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: مردمی که در همه جبهه های مختلف کشور حضور داشتند برای اینکه همراه تر شوند باید اعتماد آنها را تقویت کنیم و این مهم تنها در صورت آزادی تبادل اطلاعات محقق می شود. صادقی گفت: در دوره کنونی کمترین حد اعتماد عمومی به دولت و حاکمیت وجود دارد و تضعیف شده است و چنانچه به اعتماد مردمی توجه نشود این پدیده می تواند بسیار خطرناک ظاهر شود.

وی در ارتباط با وضعیت آزادی مطبوعات نیز گفت: در سال 2017 میلادی رتبه ایران در آزادی مطبوعات 165 گزارش شده است که شاید این ارزیابی با شاخصه های صورت گرفته باشد که مورد قبول ما نباشد.