این فیلم را ببینید؛ از احمد شیرزاد تا محمدجواد ظریف

گروه سیاسی الف،   3970823153 ۶۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

الف / دیدن این فیلم میتواند برای آقای ظریف جالب و صد البته قابل تامل باشد.. روزی که احمد شیرزاد در مجلس ششم بدون در نظر گرفتن جامعه، مردم و شرایط کشور به ادعاهای عجیبی را زده و با همراهی عده‌ای از نمایندگان آن زمان که دغدغه‌شان نه معیشت بود و نه نظام، حواشی بسیاری برای کشور ایجاد کرده و دشمن را خوشحال نمودند.

این فیلم را ببینید؛ از احمد شیرزاد تا محمدجواد ظریف

یک -  محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی روز ۲۱ آبان در مصاحبه تصویری با یک سایت حامی دولت، با امتناع از ارائه استدلال درباره چرایی پافشاری دولت برای تصویب لوایح FATF در اظهاراتی خلاف واقع و بدون ارائه هیچگونه سند و مدرکی، نظام و نهادهای آن را به پولشویی متهم کرده و اتهام سنگینی را به نظام میزند که با استقبال رسانه های بیگانه همراه شد.

 ظریف در این مصاحبه با بیان اینکه پولشویی در کشور ما یک واقعیت است میگوید: کسانی که هزاران میلیارد تومان پولشویی می‌کنند به راحتی ده‌ها میلیارد هم برای مخالفت با پولشویی هزینه می‌کنند.!

وزیر خارجه در بخشی از این مصاحبه بدون آنکه از هیچ شخصیت حقیقی یا حقوقی نام ببرد، تنها با عبارت موهوم و مبهم «برخی نهادها» ادعا کرد که آنها فقط در یک قلم ۳۰ هزار میلیارد تومان پولشویی کرده‌اند!

ادعاهای بی‌اساس و بدون مدرک ظریف، استقبال گسترده رسانه‌های معاند و ضدانقلاب خارج‌نشین را در پی داشت. و سوال اینجاست که آیا وزیر خارجه با عمری طولانی در دیپلماسی و سیاست نمی‌دانست که بیان این اظهارات آنهم از زبان یک مقام بلندپایه با استقبال گسترده رسانه‌های معاند و ضدانقلاب خارج‌نشین نیز مواجه می‌شود؟ و کشور را دچار حواشی و بحران می‌کند؟!

دو - احمد شیرزاد نماینده اصلاح طلب مجلس ششم در ۳ آذر ۸۲ در نطق پیش از دستور خود در صحن علنی مجلس، همه دستاوردهای هسته‌ای کشور را زیر سوال میبرد تا خواسته دشمن در آن دوران برآورده شود.

شیرزاد نماینده اصفهان و عضو فراکسیون مشارکت پشت تریبون مجلس رفته و نطق خود را اینگونه آغاز می‌کند: «مدعی‌ بودیم‌ که‌ رهبر معنوی‌ جهان‌ هستیم‌، تمام‌ توده‌های‌ محروم‌ چشم‌ امید به‌ ما دوخته‌اند. از مظلومان‌ جهان‌ حمایت‌ می‌کنیم‌، سردمدار اخلاق‌ و انسانیت‌ در جوامع‌ خشونت‌زده‌ امروز هستیم‌. بجای‌ سلاح‌های‌ مرگبار ضدانسانی‌، بر ایمان‌ و ایثارگری‌ جوانانمان‌ تکیه‌ داریم‌. می‌گفتیم‌ رژیمی‌ هستیم‌ که‌ قدرتمان‌ ریشه‌ در قلوب‌ مردم‌ دارد. بجای‌ داغ‌ و درفش‌، از نفوذ کلام‌ معنوی‌ بهره‌ می‌بریم‌. در حکومت‌ ما فاصله‌ای‌ میان‌ رهبران‌ و مردم‌ نیست‌ و همبستگی‌ مردم‌ با حاکمیت‌ ضامن‌ شکست‌ تمام‌ توطئه‌هاست‌. مدعی‌ بودیم‌ راه‌ نوینی‌ برای‌ بشریت‌ به‌ ارمغان‌ آورده‌ایم‌.»

ادامه نطق شیرزاد درباره مهم‌ترین پرونده آن روزها و البته آینده کشور بود؛ مساله هسته‌ای! وی با بیان حرف‌های غیرمنطقی ادامه می‌دهد: «اما امروز در جهان‌ از ما چهره‌ رژیمی‌ ساخته‌اند خشن‌، سرکوبگر و بریده‌ از مردم‌، متکی‌ بر قدرت‌ نظامی‌ و ابزار سرکوب‌. تصویر رژیمی‌ که‌ هیچ‌ سخن‌ انتقادآمیزی‌ را برنمی‌تابد و روز به‌ روز مرزهای‌ خطوط‌ قرمز آن‌ گسترش‌ می‌یابد. چهره‌ حکومتی‌ که‌ در خفاء، رفتاری‌ متفاوت‌ با ادعاهایش‌ دارد و بفکر تهیه‌ سلاح‌های‌ مرگبار و ابزار تهدیدکننده‌ بشریت‌ است‌. از این‌ رژیم‌ چنان‌ تصویری‌ منعکس‌ شده‌ است‌ که‌ گویی‌ منطق‌ گفت‌وگو با جهان‌ را نمی‌داند و تنها زبان‌ تهدید را می‌شناسد و با خشن‌ترین‌ و قسی‌ترین‌ گروه‌های‌ تروریستی‌ در ارتباط‌ است‌. می‌گویند رد پای‌ او در بسیاری‌ از حوادث‌ تروریستی‌ در گوشه‌ و کنار جهان‌ وجود دارد و دین‌ برای‌ او ابزار سرکوب‌ است‌. از ما تصویر رژیمی‌ ساخته‌اند که‌ دروغ‌ می‌گوید و به‌ تعهدات‌ خود در جامعه‌ جهانی‌ پایبند نیست‌، و قس‌علی‌هذا. چند روز پیش‌ تیتر درشت‌ برخی‌ از روزنامه‌های‌ اروپا این‌ بود: «جمهوری‌ اسلامی‌ ۱۹ سال‌ به‌ جهانیان‌ دروغ‌ گفته‌ است».

نماینده اصلاح‌طلب مجلس ششم در بخشی از اظهارات خود رسما ادعاهای غرب را مدارک مستندی می‌خواند که آنها از برنامه هسته‌ای ایران در اختیار دارند.

بخش آخر نطق شیرزاد اما دارای نکات قابل توجهی است، آنجا که شیرزاد حرکت ایران به سمت هسته‌ای شدن را با مسائل سیاسی و ادعاهای حقوق بشری در کنار یکدیگر قرار می‌دهد و می‌گوید: «آن‌ زمانی‌ که‌ ساده‌لوحانه‌ سر خود را به‌ زیر برف‌ کردند، پروژه‌های‌ بلندپروازانه‌ بی‌هدف‌ طراحی‌ کردند، نامعقول‌ترین‌ و نامتعارف‌ترین‌ شیوه‌ها را برای‌ دستیابی‌ به‌ فناوری‌ هسته‌ای‌ برگزیدند و فکر نکردند که‌ آنچه‌ می‌کنند روزی‌ در معرض‌ دید و بررسی‌ متخصصان‌ جهان‌ قرار می‌گیرد، آن‌ روز که‌ سایت‌ عظیم‌ (۵۰) هزار متری‌ طراحی‌ کردند تا در چند متر مربع‌ (رئیس‌ ـ وقتتان‌ تمام‌ است‌) از یک‌ گوشه‌ آن‌ چند دستگاه‌ کوچک‌ نصب‌ کنند، فکر نکردند که‌ اگر از این‌ چاه‌، آب‌ فناوری‌ استراتژیک‌ درنیاید، نان‌ تبلیغات‌ استکباری‌ درخواهد آمد. آری‌ در آن‌ روز باید روزی‌ را می‌دیدند که‌ علیه‌ ما تیتر شود «جمهوری‌ اسلامی‌ (۱۹) سال‌ دروغ‌ گفت‌». آیا بافرض‌ هر موفقیتی‌ این‌ ضربه‌ معنوی‌ (رئیس‌ ـ وقتتان‌ تمام‌ است‌) و تبلیغاتی‌ قابل‌ توجیه‌ است‌؟ والسلام‌علیکم»

اظهارات شیرزاد آنقدر بهت‌برانگیز، عجیب و نادرست بود که مهدی کروبی رئیس وقت مجلس بلافاصله بعد از اظهارات شیرزاد به آن واکنش نشان می‌دهد و از وی بخاطر نطق‌اش به شدت انتقاد می‌کند.کروبی می‌گوید: صبر کنید . یک سوال از جنابعالی دارم .اگر رادیو اسراییل بخواهد این حرفها را بزند آیا تندتر از حرفهای شما خواهد بود؟

سه - باید از آقای ظریف پرسید این صحبت‌ها چه سود و چه منافعی برای ایشان داشته که وی حاضر است با تحمیل هزینه و خطر برای کشور ادعایی را در سمت وزیر خارجه بیان کرده و موجب خوشحالی و خرسندی ضدانقلاب شده و جناب وزیر تیتر یک رسانه‌های غرب شود. آیا این صحبت‌ها برای کشور منفعتی داشته؟ یا خیر ایشان به فکر بازی‌های سیاسی و خواسته‌های گروهی خود بوده اند. 

نطق احمد شیرزاد در مجلس ششم و نتیجه‌اش را با اظهارات ظریف مقایسه کنیم و در کنار هم گذاشته.. دستاورد بیان ظریف چه میتواند برای کشور باشد؟ آیا غیر از این است که ایشان برای نظام هزینه درست کرده و ادعاهای واهی که در طول سال‌ها دشمنان زده‌اند اینبار از زبان مقام ارشد دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی زده شده است؟ شاید بتوان گفت در بهترین حالت، ما گرفتار مدیرانی هستیم که به جهت اعتقادی و اخلاقی با کمترین تهدیدی چنان دچار ترس و و نفس تنگی ناشی از تهدید دشمن می شوند که توان تحلیل مسائل ساده را هم از کف میدهند؛ و البته این برداشت بهترین گمانه زنی است.

شاید ضروری باشد برای مسئولین و این روزهای آقای ظریف و.. که بازهم به بیانات رهبر انقلاب رجوع کنیم. آنجا که ایشان در اسفند سال ۹۴ در دیدار مردم نجف آباد تاکید میکنند: موضوع نفوذ و نفوذی واقعی است اما گاهی اوقات فرد نفوذی خودش هم متوجه نیست که در چه مسیری قرار گرفته است. این فردِ موجه، نه پولی گرفته و نه تعهدی داده است اما بدون آنکه بداند، سخن دشمن را تکرار می کند و در واقع به نوعی زمینه ساز نفوذ شده است.

از قضا در همین زمینه، حضرت آیت الله خامنه‌ای در همان دیدار، به نمونه هایی از نفوذی هایی که احیاناً خودشان هم متوجه نبوده‌اند، اشاره کرده و می‌گویند: در سال‌های گذشته در صحن علنی مجلس، یکی از نمایندگان، با تکرار حرف دشمن، نظام اسلامی را متهم به دروغگویی کرد.

رهبر انقلاب در اشاره به نمونه‌ای دیگر می‌فرمایند: در دورانی که هیات مذاکره کننده هسته ای کشورمان، مشغول مذاکره سخت و در واقع مبارزه با طرف مقابل بود و رئیس جمهور محترم فعلی نیز، رئیس هیات مذاکره کننده بود، عده‌ای طرحی سه فوریتی را به مجلس آوردند که تایید حرف طرف مقابل ما در مذاکرات بود و رئیس جمهور محترم فعلی در آن زمان از این طرح گلایه کرد و گفت این طرح به نفع دشمن است.

در پایان، رهبر انقلاب اسلامی، همه مردم به‌ویژه مسئولان و سیاسیون را به هوشیاری آگاهانه در مقابل نفوذ دشمن فراخوانده و خاطرنشان می‌کنند: لازمه مراقبت این است که اگر دشمن با هدف ایجاد دودستگی در مردم، از فلان گروه یا فرد تعریف می‌کند، بی‌درنگ ابراز بیزاری و در مقابل او موضع‌گیری شود.

** ای کاش مصاحبه تصویری وزیر خارجه قسمت دومی هم داشته باشد و وی برای این صحبت‌های نسنجیده خود توضیحی ارائه کند.