آب، تحریم و خودکفایی

یاسمن ملکوتی، گروه تعاملی الف،   3970818037 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار
آب، تحریم و خودکفایی

یکی از مسائلی که این روزها خیلی مورد توجه قرار گرفته و مکررا اخبار مرتبط به آن شنیده می شود. مسئله محیط زیست و بحران کمبود آب است.

حفظ محیط زیست و استفاده بهینه از منابع خدادای شرط عقل است و هیچ کس از تخریب محیط زیست حمایت نمی کند. اما اگر خوب توجه کنید این پوشش رسانه ای با این گستردگی و تیزر های مختلف تلویزیونی به خصوص درباره ی کمبود آب،جای بحث دارند ، چراکه حجم رسانه ای متمرکز روی مصرف خانگی آب است که درصد خیلی کمی از کل آب شیرین مصرفی در کشور است.(دو درصد)

با توجه به تاثیر گذاری رسانه که به تجربه ثابت شده است حتی اگر در عمل ، عموم مردم صرفه جویی نکنند ، در فکر مخاطب تاثیر گذاربوده و با تکرار این مسئله به دفعات از رسانه ها و افراد مختلف، اذهان عمومی باور می کنند که بحران کمبود آب جدی است تا جایی که چند قطره آبی که از شیر منزل چکه می کند بسیار مهم است و اگر مراعات نشود آب خوردن مردم هم با مشکل مواجه خواهد شد.

فرد وقتی تحت این القائات رسانه ای قرار گرفت کم کم به این می اندیشد که اگر برای مصرف خانگی آب نیست ، پس این حجم وسیع مصرف آب در صنایع داخلی و خصوصا کشاورزی توجیه پذیر نیست.

وقتی بحران کمبود آب به حلوگیری از چکه کردن شیر یک منزل مسکونی هم محتاج است ، پس چطور می تواند در برابر حجم بسیار زیاد آب مصرفی کشاورزی و صنعتی بی تفاوت باشد؟

و به راحتی ذهن ها برای به چالش کشیدن خود کفایی کشاورزی آماده می شود و وابسته کردن کشور در امر مهمی مانند کشاورزی به کشور های دیگر توجیه پیدا می کند.

اینجاست که خود کفایی دور از عقل پنداشته می شود و به راحتی کشور وابسته به واردات مواد غذایی خصوصا گندم خواهد شد.

با توجه به دشمنانی که سابقه درخشانی در تحریم دارند ، کافیست محصولات غذایی مانند گندم تحریم شوند و این بار تحریم لمس شدنی است و مثل تحریم هسته ای نیست که در زندگی فعلی مردم بی تاثیر باشد.

با این تحریم یا باید از گرسنگی بمیریم یا از ایدئولوژی خود دست بکشیم و برای لقمه ای نان ملتمس کدخدای مستکبر شویم.

هنوز فتنه ی انگلیس خبیث را که منجر به کشته شدن میلیون ها ایرانی شد به خاطر داریم و بعید نیست این پوشش گسترده رسانه ای طراحی شده برای فتنه ی دیگری علیه نظام اسلامی ما باشد.