قحطی ۱۴ میلیون یمنی را تهدید می کند

گروه جهان الف،   3970817093 ۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

۳۵ نهاد غیر دولتی یمنی و بین المللی با صدور بیانیه ای خواهان توقف تجاوز به یمن شده و اعلام کردند که خطر قحطی ۱۴ میلیون یمنی را تهدید می کند.

به گزارش مهر به نقل از روسیا الیوم، ۳۵ نهاد غیر دولتی یمنی و بین المللی با صدور بیانیه ای مشترک اعلام کردند: درگیریها در یمن باید هرچه سریعتر متوقف شود. در این کشور دست کم ۱۴ میلیون یمنی در معرض قحطی قرار گرفته اند.

در ادامه این بیانیه آمده است: بحران انسانی در یمن ساخته دست انسان و نتیجه مستقیم درگیریها در این کشور و ممانعت از رساندن کمک های بشر دوستانه به مردم یمن است. سقوط ارزش ریال یمن و پرداخت نشدن حقوق کارگران شرایط را بحرانی تر کرده است.

در این بیانیه تاکید شده است: از کشورهای جهان می خواهیم تلاش خود را برای تضمین ارسال کمک بشر دوستانه به مردم یمن از طرق مختلف از جمله بندر الحدیده افزایش دهند.

این در حالیست که ائتلاف متجاوز سعودی با محاصره الحدیده و بمباران آن مانع رساندن هرگونه کمک های بشر دوستانه به مردم یمن می شود.

«اتحادیه بین المللی حقوق بشر»، «سازمان تلاش برای مبارزه با قحطی»، «کِر اینترنشنال»، «آکسفام» و «سازمان پزشکان جهان» جزو امضا کنندگان این بیانیه هستند.