آسوشیتدپرس: دمکرات ها به تخلفات مالی ترامپ رسیدگی می کنند

گروه جهان الف،   3970817071

تارنمای خبرگزاری «آسوشیتدپرس» یک روز پس از موفقیت نمایندگان دمکرات در کسب اکثریت کرسی های مجلس نمایندگان آمریکا، در یادداشتی نوشت: دمکرات ها از قدرت به دست آمده برای اثبات این ادعا که ترامپ از منصب ریاست جمهوری در راستای منافع اقتصادی خود وخانواده اش بهره می گیرد،استفاده می کنند.

به گزارش ایرنا از تارنمای این خبرگزاری، دمکرات ها پس از دو سال مواجهه با سدکاخ سفید وموسسه ترامپ، امید دارند که در سال جدید بستری برای رسیدگی به موضوعاتی از قبیل سرمایه گذاری کشورهای خارجی در متعلقات رئیس جمهور، معاملات خارجی وی، ارتباط دولت ترامپ با لابی گران ومصارف بنیاد خیریه وی، فراهم شود.
«الایجا کامینگز» نماینده دمکرات از ایالت مریلند که به زودی مسئولیت کمیته نظارت بر امور دولت مجلس نمایندگان آمریکا را برعهده خواهد گرفت، در گفتگوبا آسوشیتدپرس گفت که در نظر دارد تا از موقعیت به وجود آمده برای «نظارت بر نهاد اجرایی -نه تنها در مورد تخلفات جزایی احتمالی بلکه بر طیف گسترده تری از موارد از جمله سوءاستفاده از قدرت، خطاهای دستمزدی، تقلب و سوءاستفاده» استفاده کند.
آسوشیتدپرس به نقل از دو نماینده دمکرات کنگره که خواستند نامشان فاش نشود، نوشت : هرچند دمکرات هایی که مسئولیت اداره کمیته های کلیدی مجلس را برعهده خواهند داشت از برنامه های خود چیزی نگفته اند اما کمیته کامینگز به احتمال زیاد پرونده مالیاتی کسب وکارهای ترامپ و دیگر سوابق مالی مربوط به این شرکت ها را مورد بررسی قرار خواهد داد.
همچنین پیش بینی می شود که فرار مالیاتی ترامپ از زمان کارزار انتخاباتی سال 2016 تا دو سالی که از ریاست جمهوری وی گذشته در دستور کار کمیته راه ها و روش های مجلس نمایندگان قرار گیرد.
قانون «خدمات درآمد داخلی» آمریکا به کمیسیون های مالیاتی مجلس نمایندگان و سنا مجوز درخواست اظهارنامه مالیاتی فدرال را می دهد و «ریچارد نیل»از نمایندگان دمکرات عضو کمیته راه ها و روش ها، به طور علنی از تصمیم خود در این باره خبرداده است؛ اقدامی که بدون شک با مخالفت کاخ سفید روبه رو خواهد شد.
آسوشیتدپرس در ادامه نوشت ترامپ روز چهارشنبه در یک کنفرانس خبری گفت که از آنجایی که اسناد مالیاتی وی تحت «نظارت و حسابرسی مستمر» قرار دارند، آن ها را منتشر نخواهد کرد.
وی همچنین خاطرنشان کرد که این اسناد آنچنان پیچیده اند که مردم از آن ها سردر نمی آورند.
در دو سال گذشته وکلای کاخ سفید وموسسه ترامپ مکررا تلاش های دمکرات ها برای دستیابی به ابتدایی ترین اطلاعات مالی در مورد کسب و کارهای شخصی ترامپ را نیز دفع کرده اند.
آسوشیتدپرس تصریح کرد: هر سندی که دمکرات ها به دست آورند احتمالا در شکایت های فدرالی که علیه ترامپ تنظیم کرده اند، اثرگذار خواهد بود.
به گزارش ایرنا، ترامپ روز چهارشنبه در توئیتی نسبت به هر گونه اقدام دموکرات ها برای تحقیقات در مورد فعالیت های دولتش هشدار داد.
وی نوشت: اگر دموکرات ها تصور می کنند که می توانند در مجلس نمایندگان پول مالیات دهندگان را برای تحقیق در مورد ما خرج کنند، ما نیز مجبور خواهیم شد که در سنا در خصوص درز اطلاعات طبقه بندی شده توسط آنها تحقیقاتی را انجام دهیم.
روز سه شنبه انتخابات میان دوره ای آمریکا برگزار شد که به باور تحلیلگران، این انتخابات یک همه پرسی در خصوص دو سال نخست ریاست جمهوری ترامپ بود.
طبق آرای شمارش شده، جمهوریخواهان توانستند با کسب دستکم 51 کرسی اکثریت را در سنا حفظ کنند. اما دموکرات توانستند با کسب حداقل 222 کرسی کنترل مجلس نمایندگان را از دست جمهوریخواهان خارج کنند.