طرح اصلاح قانون بودجه، شش ماه مسکوت ماند

گروه اقتصادی الف،   3970729093

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با مسکوت ماندن طرح اصلاح قانون بودجه به مدت شش ماه موافقت کردند.

به گزارش صداوسیما، نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه، 29 مهر) مجلس شورای اسلامی با مسکوت ماندن طرح اصلاح قانون بودجه به مدت شش ماه با 120 رای موافق، 65 رای مخالف و 9 رای ممتنع از مجموع 228 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.
 
مهرداد بائوج لاهوتی به عنوان پیشنهاددهنده این طرح گفت: کمیسیون برنامه و بودجه در بررسی طرح اصلاح قانون برنامه و بودجه مصوب سال 1351 از روسای سازمان برنامه و بودجه گذشته و کارشناسان مختلف دعوت کرد اما نتیجه مشخصی حاصل نشد.
 
نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کمیسیون در این زمینه قصور نکرده است، در واقع محتوای طرح به نوعی بود که نتوانستیم به نتیجه مثبتی برسیم، اداره قوانین نیز 21 ایراد به این طرح گرفته است بنابراین بررسی آن در صحن علنی به صلاح نیست.
 
عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس افزود: این طرح نیاز به بازنگری جدی دارد بنابراین بهتر است با مسکوت ماندن آن موافقت شود.
 
محمدجواد ابطحی در ادامه در مخالفت با مسکوت ماندن این طرح گفت: قانون برنامه و بودجه مصوب سال 51 است و به موجب آن هر ساله قانون بودجه‌نویسی به تصویب می‌رسد. در صورت رفع ایرادات وحدت بودجه شمولیت و مصادیق آن طبق برنامه‌های توسعه رعایت نخواهد شد چنانکه لایحه بودجه سال 98 به زودی ارائه می‌شود.
 
نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در صورت مسکوت ماندن طرح مذکور از بودجه سال 98 عدول خواهیم کرد و اصل شفافیت مورد توجه قرار نمی‌گیرد، طبق قانون سال 1351 بودجه‌ریزی بر مبنای عملکرد باید در نظر گرفته شود اما مسکوت ماندن این طرح به معنای از دست دادن فرصت است.
 
عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی افزود: بر اساس نیازهای داخلی و تجربیات طرحی آماده شده است لذا باید بررسی و نظرها و پیشنهادها در صحن مطرح شود.
 
نمایندگان مجلس از صحبت های وزیر نیرو قانع شدند
 
نمایندگان مجلس شورای اسلامی از سخنان وزیر نیرو قانع شدند.
در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی حسن کامران نماینده مردم اصفهان درباره حق آبه کشاورزان شرق این استان از وزیر نیرو سوال کرد که پس از سخنان آقای اردکانیان، نمایندگان مجلس با 114 رای موافق ،96 رای مخالف و 2 رای ممتنع از سخنان وزیر نیرو قانع شدند.
 
انتخاب اعضای ناظر مجلس در هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران
 
نمایندگان مردم در خانه ملت، اعضای ناظر مجلس شورای اسلامی در هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران را انتخاب کردند.
در نشست علنی امروز (یکشنبه، 29 مهر) مجلس شورای اسلامی از میان عباسعلی پوربافرانی نماینده مردم نائین، خور و بیابانک، نبی هزارجریبی نماینده مردم گرگان و علی کاظمی نماینده مردم اردل و فارسان نمایندگان معرفی شده به صحن علنی برای عضویت در هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران، عباسعلی پوربافرانی با 130 رای و نبی هزار جریبی با 125 رای از مجموع 161 رای انتخاب شدند.
 
اعلام وصول سوال ملی پنج نماینده از وزرای جهاد کشاورزی و نفت
 
عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی موارد اعلام وصولی را قرائت کرد.
احمد امیرآبادی فراهانی در نشست علنی امروز (یکشنبه، 29 مهر) مجلس شورای اسلامی، موارد اعلام وصولی را به این شرح قرائت کرد:

- تبصره ماده 66 قانون مدیریت خدمات کشوری
- استرداد لایحه استفساریه ماده 22 قانون رسیدگی به تخلفات راهنمایی و رانندگی مصوب 1389 به شماره ثبت 212 به موجب درخواست شماره 55493818 مورخ 16 مهر 1397 به رئیس جمهور به دلیل تعارض با سیاست های اجرایی کاهش تخلفات راهنمایی و رانندگی و به استناد بند یک ماده 138 آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی
- سوال ملی سیده فاطمه ذوالقدر نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس از وزیر جهاد کشاورزی درخصوص اخلال در فعالیت صیادان ایرانی در انعقاد قرارداد رسمی بلندمدت با کشتی های چینی
- سوال ملی احمد سالک نماینده اصفهان از وزیر نفت درخصوص عمل خلاف قانون در عزل و نصب هیات مدیره شرکت نفت ستاره خلیج فارس و واردات بنزین به رغم تولیدات داخلی
- سوال ملی احمد مرادی نماینده بندرعباس، قشم از وزیر جهاد کشاورزی درخصوص اعطای مجوز صید صنعتی به کشتی های چینی در خلیج فارس و دریای عمان
- سوال ملی نصرالله پژمانفر نماینده مردم مشهد و کلات از وزیر جهاد کشاورزی درخصوص افزایش قیمت نهاده های مصرفی دام و عملکرد جهاد کشاورزی برای جلوگیری از ورشکستگی واحدهای تولیدی
- سوال ملی سیدحسن حسینی شاهردودی نماینده شاهرود و میامی و تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از وزیر جهاد کشاورزی درخصوص عدم پیگیری پرداخت خسارت کشاورزان آسیب دیده از سرمازدگی.
 
ناظران مجلس در شورای عالی استاندارد انتخاب شدند
 
نمایندگان مجلس شورای اسلامی با عضویت آقایان فرهنگی و فولادگر در شورای عالی استاندارد موافقت کردند.
نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه، 29 مهر) مجلس شورای اسلامی محمدحسین فرهنگی را با 138 رای موافق و حمیدرضا فولادگر را با 123 رای موافق از مجموع 160 آراء اخذ شده به عنوان اعضای ناظر مجلس در شورای عالی استاندارد انتخاب کردند.