آمریکا بار دیگر سفیرش را راهی قطر می‌کند

گروه جهان الف،   3970727097

دولت آمریکا در نظر دارد سفیر خود را بار دیگر در سفارت‌خانه‌اش در قطر مستقر سازد.

به گزارش ایسنا، به نقل از دویچه‌وله، کاخ سفید آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که مری فی، سفیر پیشین این کشور در سودان، سفارتخانه این کشور در قطر را رهبری خواهد کرد.

کاخ سفید آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرده که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا سفیر پیشین این کشور در سودان، مری فی را به عنوان سفیر جدید این کشور در قطر تعیین کرده است.

سفارت آمریکا در قطر ۱۶ ماه است سفیری ندارد. دانا شل اسمیت، سفیر پیشین آمریکا در قطر، در ماه ژوئن سال گذشته میلادی (۲۰۱۷) پس از آغاز بحران دیپلماتیک در رابطه با قطر بدون ذکر دلیلی مشخص استعفا کرد.

عربستان سعودی، بحرین، مصر و امارات در آغاز ماه ژوئن سال ۲۰۱۷ به روابط دیپلماتیک خود با قطر پایان دادند. آنها کشور قطر را که دارای منابع مهم نفت و گاز است، به حمایت ازتروریسم متهم کردند.

ترامپ در آغاز این بحران با حمایت از عربستان سعودی از قطر خواست فوراً به کمک‌های بزرگ مالی خود به تروریسم پایان دهد اما در ماه‌های اخیر لحن خود را نسبت به قطر تغییر داده و در دیدار اخیر خود با شیخ تمیم بن حمد بن خلیفه آل ثانی، امیر قطر، از جمله از روابط راهبردی دو کشور حمایت کرد.

آمریکا بزرگ‌ترین پایگاه هوایی خود در خاورمیانه را در قطر مستقر کرده است. حدود ۱۰ هزار سرباز آمریکایی در این پایگاه به سر می‌برند.