دستیار هواپیماربایان ۱۱ سپتامبر از آلمان به مراکش منتقل می‌شود

گروه جهان الف،   3970723162

دستیار مراکشی یکی از هواپیماربایان ادعایی حمله ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱، بعد از تحمل نزدیک به ۱۵ سال حبس در آلمان به جرم مشارکت در این حملات از زندان منتقل شده و قرار است به زادگاهش برگردانده شود.

به گزارش فارس، دستیار مراکشی یکی از هواپیماربایان ادعایی حمله ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱، بعد از تحمل نزدیک به ۱۵ سال حبس در آلمان به جرم مشارکت در این حملات از زندان منتقل شده و قرار است به زادگاهش برگردانده شود.

گفته می‌شود «منیر المتصدق» یکی از اعضای یک گروه تندرو در شهر «هامبورگ» آلمان بود که به اجرای طرح ربودن هواپیما و حمله به چند نقطه در داخل آمریکا در ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ کمک کرد. نزدیک به ۳۰۰۰ نفر در این حملات کشته شدند.

یک سخنگوی وزارت امور داخلی در ایالت هامبورگ آلمان، گفت: «همه چیز طبق برنامه پیش می‌رود.» وی به جزئیات بیشتری غیر از اینکه آزادی متصدق از ۱۵ اکتبر مجاز بوده اشاره نکرد.

تصاویر منتشر شده مردی را نشان می‌دهند که چشم‌بند به صورتش زده شده و توسط پلیس مسلح به سوی بالگرد هدایت می‌شود. رسانه‌های آلمان گزارش دادند وی قرار است به فرانکفورت و از آنجا به زادگاهش، مراکش منتقل شود.

سخنگوی وزارت امور داخلی در هامبورگ درباره اینکه محکومیت متصدق چه زمانی به پایان می‌رسد اظهارنظر نکرد. رسانه‌های آلمانی گزارش داده‌اند او قرار بوده تا ماه نوامبر یا اوایل سال آینده میلادی بازداشت باشد.

وکلای متصدق در جلسه دادگاه او که سال ۲۰۰۷ برگزار شد ادعا کردند او اطلاعی از برنامه‌ریزی‌ها برای اجرای حادثه ۱۱ سپتامبر نداشته است. دادستان‌ها، علی‌رغم این ادعا کردند که وی نقشی محوری در گروهی که مجری این نقشه بوده داشته است.