اسپوتنیک خبر داد: حمله بمب‌گذار انتحاری به سفارت ایران در ترکیه + توضیحات بهرام قاسمی

گروه سیاسی الف،   3970723089 ۱۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۶ تکراری یا غیرقابل انتشار

سخنگوی وزارت امور خارجه ادعای بمبگذاری انتحاری در سفارت ایران در آنکارا را کذب محض خواند و گفت: پرسنل سفارت در سلامت و امنیت کامل در محل کار خود حضور دارند‌.

حمله بمب‌گذار انتحاری به سفارت ایران در ترکیه + توضیحات بهرام قاسمی

به گزارش الف، خبرگزاری اسپوتنیک در خبری فوری از حضور یک بمب گذار انتحاری در سفارت ایران در استانبول خبر داده است!

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه های ترکیه، یک بمب گذار انتحاری به ساختمان سفارت ایران در آنکارا رفته است. به گزارش روزنامه Sözcü، خیابانی که ساختمان سفارت ایران در ترکیه در آن واقع شده است بسته شده است، اقدامات امنیتی شدیدی در محل حاکم فرما است. سفیر از ساختمان خارج شده است.

هشدار در آنکارا اعلام شده است. بر اساس اطلاعات منتشر شده وجود بمب در سفارت ایران در آنکارا اعلام شده است.

سفارت ایران در آنکارا وجود یک بمب را در سفارتخانه گزارش کرده است. خیابان تهران به خاطر ترافیک بسته شده است، سفیر از ساختمان خارج شده ، اقدامات گسترده امنیتی در حال انجام است. 

**

بهرام قاسمی ادعای مبنی بر بمبگذاری انتحاری در سفارت ایران در آنکارا را تکذیب کرد.

در پی ادعای بمبگذاری انتحاری در سفارت جمهوری اسلامی ایران در آنکارا و تخلیه آن، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه با تکذیب این خبر اظهار داشت: چنین خبر و ادعایی کذب محض است و پرسنل سفارت ما در سلامت و امنیت کامل در محل کار خود حضور دارند‌ و مشغول کار روزانه خود هستند.

**

در همین رابطه یکی از مقامات سفارت در گفتگو با تسنیم، با رد هرگونه حمله انتحاری یا بمب‌گذاری در سفارت گفت: به‌خلاف شایعات و مطالب مطرح‌شده هیچ‌گونه حمله‌ای صورت نگرفته و هیچ تهدیدی متوجه سفارت نشده و پلیس ترکیه بیرون سفارت تدابیر امنیتی ایجاد کرده است.

وی با اشاره به فعالیت عادی سفارت اظهار داشت: همه کارکنان و سفیر در سفارتخانه حضور داشته و بخش کنسولی نیز فعالیت عادی و روتین خود را دنبال می‌کند.

این مقام سفارت اظهارداشت: پلیس هنوز توضیحی به ما درباره افزایش تدابیر امنیتی در خارج از سفارت و بستن خیابان نداده و ما منتظر توضیح پلیس هستیم.