امام جمعه اصفهان: رای اکثریت در ارتباط با FATF ملاک است

گروه سیاسی الف،   3970720127 ۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

امام جمعه اصفهان گفت: در صورتی که شورای نگهبان FATF را تایید کند و رهبر انقلاب نیز در این ارتباط رهنمود و یا دستوری نداشته باشند، همه باید به رای اکثریت در این مورد احترام بگذاریم.

امام جمعه اصفهان: رای اکثریت در ارتباط با FATF ملاک است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان با اشاره به تصویب قرارداد FATF در مجلس اظهار داشت: شورای نگهبان هنوز FATF را تایید نکرده است و رهبر انقلاب نیز در این ارتباط دستوری  نداده‌اند اما اگر این قرارداد علاوه بر مجلس توسط شورای نگهبان نیز تایید شود و رهبر انقلاب نیز در ارتباط با آن رهنمود یا دستوری نداشته باشند ما نیز باید آن را قبول کنیم.

وی با تاکید بر اینکه نماینده‌ای که در مخالفت تصویب یک قانون صحبت کرده است درست نیست پس از تصویب موضوع خود را تغییر دهد، افزود: هر فرد ممکن است در ارتباط با FATF اشکالاتی را وارد بداند اما باید به رای اکثریت احترام بگذاریم.

پیاده روی اربعین مانور  سیاسی و عظیم مسلمانان و شیعیان جهان است

امام جمعه اصفهان با اشاره به در پیش رو بودن اربعین حسینی ابراز داشت: پیاده روی اربعین مانور  سیاسی و عظیم مسلمانان و شیعیان جهان است و باید دقت کنیم در این راه اعمالی که برخلاف عقل و منطق است انجام نشود، در روایات داریم که مومن خود را به سختی می‌ندازد تا دیگران راحت باشند.

وی تاکید کرد: نکته مهم در واقعه عاشورا این است که نباید از راه تبعیت از فرمان امام و رهبر جامعه لحظه‌ای عقب بمانیم وگرنه شبیه برخی افراد در عاشورا زمانی به یاری امام برحق خود خواهیم رسید که دیگر دیر شده است.

مدنظر داشتن رضای الهی از درس‌های عاشورا است

آیت الله طباطبایی نژاد از دیگر درس‌های عاشورا را رضا دادن به فرمان و خواسته الهی برشمرد که موجب عزت‌مندی انسان می‌شود و گفت: سید و سالار شهیدان همانند دیگر امامان معصوم همواره در پی کسب رضای الهی بودند به نوعی که ایشان حتی در قتلگاه نیز مدام ذکر «الهی رضا برضاک» را تکرار می‌کردند.

وی با اشاره به مناسبت‌های هفته آینده ابراز داشت: شهادت آیت الله اشرفی اصفهانی را در پش رو داریم که زندگی ایشان که به دست منافقان کوردل به شهادت رسید برای ما الگویی مهم است.